Ny vecka, ny kamera, ny blomma

Ja det har varit en lång helg med arbete, sociala tillställningar och hemmamåsten så som städ och tvätt. Men nu är det skolvecka igen och rutinerna börjar sakta ta sin form. Det är ju lite svårt när all tid är "fri" och jag och min medförfattare ska lägga upp dagarna och uppsatsskrivandet helt själva. Men vi kör i 150 i början så kanske vi får det lite lugnare sedan! :) Kanske...

Jag har tyvärr knappt hunnit testa kameran, min nya Nikon D60. Jag har inte alls satt mig in i fotograferandets värld än. Och jag som älskar att läsa instruktionböcker har nog bara läst kanske 30 sidor. Men några bilder har jag ju självklart hunnit fota. En hel del kattbilder, och lite bilder på våningen såklart! Det här är bilder på köksbänken som fått en ny Sophora. Dessutom har Village-skålen kommit fram så vi ska komma ihåg att äta mer frukt här i huset! :) Ljuslyktorna är från Indiska.



Har jag missat någon kommentar eller fråga under min frånvaro så ber jag om ursäkt, fråga i så fall gärna igen!
Krukväxter | |
#1 - - pysselpralinen:

Snyggt fat! Vill jag ju oxå ha! =)

Bra kombination också: snygg inredningsdetalj & nyttig påminnelse om att ta fruktstund då och då! =)



Leran jag använde torkar i rumstemperatur. Det står inte på paketet hur länge den behöver, men för de där småprylarna tar det inte många dagar. Kanske tar det längre tid för större saker.

Jag tror inte att man kan låta den ligga framme mer än den stunden man pysslar och man måste nog jobba med den, liksom inte låta en stor klump ligga och vänta nån timma "på sin tur", för då tror jag att den blir lite torr. Fast det är ju inte så att den torkar mitt i själva pysslet, så att man plötsligt helt snopet sitter där med en stenhård och halvfärdig minibabushka (eller vad man nu pysslar med).=)



Stämplarna är mycket riktigt från CO. Jag har ju insett att det finns en hel del intressant i den butiken. Numera är det jag som alltid vill gå in till CO. Känns fint! =)



Ja, ibland svischar livet bara på och man hinner inte hälften av allt man vill göra. Ikväll blev det bara städning och en runda i skogen - som resulterade i vedervärdiga skoskav! Inget pyssel. Djup suck.

Nya tag imorrn hoppas jag!

Hur går uppsatsskrivandet? Är du färdig med din utbildning efter den?

#2 - - Mari:

Skålen gillar jag till tusen, lagom stor.

Fy för instruktionsböcker, har att läsa dem, ett nödvändigt ont. Brukar ha den jämte och testa vart eftersom.



Ha det så gött!!



#3 - - Ulli:

Vilka fina bilder! Fatet med de gröna äpplena är riktigt effektfullt.

Kram Ulli

#4 - - Mrs. b:

Fina bilder!

Svar: Bäddsetet med stjärnorna är inköpt på Hemtex för drygt ett år sen. Ett percale-bäddset som är jättemjukt och skönt, storebror gillar den jättemycket. Brukar säga "mitt mjuka sköna täcke" :-)

#5 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så fina bilder med nya kameran! Villageskålen är jättesnygg! Ha en bra dag! Kram

#6 - - dahlarna:

FINA foton! Kul med nya kameran! Jag älskar ockås att läsa instruktionsböcker... :-)

Himla fint kollage du har gjort också! KRAMISAR!

#7 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vad snyggt! Kram Sandra

#8 - - fia:

vilka bra och fina bilder . fint me de gröna och vita .

#9 - - Anna:

Vilka fina bilder du tagit! Fruktskålen tillsammans med de gröna äpplena blev ju så snyggt ihop och ser dessutom inbjudande ut :-)



Kram Anna

#10 - - Fröken Fräken:

Ja din växt med det vackra namnet som inte gör sig så bra i skrift är verkligen tjuuusig! Jag har fått leta som bara den efter ett eget exemplar. Har sett den i IKEAkatalogen och inredningsreportage, men det tog sin lilla tid innan den letade sig norröver. Jag är på min andra nu, och hoppas att denna går ett bättre öde till mötes. Ska prova att duscha den!



Min 10 krs påse med fyndtyg ligger hemma och ropar på mig. Här ska bli mer kuddar. Även om herr Fräken uttrycker den hädiska tanken att han tycker att det börjar bli lite trångt i soffan nu.. bah, säger jag! Men ska dra till IKEA i helgen och funderar på om jag ska slå till på Karlstadsoffan i vitt - vad tror du?? Jag har bara vissa separationsproblem med min nuvarande soffkamrat. Vi har ju varit med om så mycket tillsammans ;-)



Ja, jag gillar inte att ha lampa ovanför soffbordet för den känns alltid i vägen, och plafond går bort år bort. Så mina två taklampor hänger ner ganska lågt, den ena här vid soffan och den andra till höger om tvbänken. Fast denna vid soffan skulle jag vilja hitta en annan skärm till, jag har inte hittat den rätta än!

#11 - - Camilla:

Tjopp babe! Vad fina bilder du fotat, men jag förstår vad du menat med att inte hinna sätta sig in... ar haft min kamera i 2 månader och har knappt kollat i instruktionerna..! Vilken fin fruktskål, när har du inhandlat den? Tänkte om det finns möjligehet att den finns kvar? Ha det gott

#12 - - Malin:

Vilka vackra bilder och vilken fin växt! Kram

#13 - - Maria:

Vilket cool och retro fruktfat!

#14 - - Jessica:

vad fint!

KRAAM

Upp