Återanvänd påskriset!



Att återvinna tycker jag är väldigt viktigt. Vi måste ta vara på naturen innan det är försent! Att återanvända är även det ett sätt att minska belastningen på vårt klot. Loppisar och second hand är bra både för plånboken och för att minska slöseriet och "slit-och-släng"-problematiken. Ibland kan jag känna mig lite sliten mellan att konsumera och värna om naturen. Känner ni igen er?

Jaja... Själv tänkte jag att jag skulle återanvända påskriset nu när påsken är slut, så istället för att kasta det gjorde jag en krans. Här är resultatet! Det var lite klurigt eftersom kvistarna vara ganska torra, men efter lite pill och instickande av småspretiga kvistar fick jag ihop en krans. Den står nu och luktar vår på sängbordet tillsammans med bokstäverna från Miljögården och en icke blommande orkidée.

Apropå återanvändning, kolla in den härliga norska bloggen Charmerende Gjenbruk!
Övrigt pyssel | |
#1 - - Malin:

Vilken bra idé:) Så fint det blev också. Kram

#2 - - Benita:

Vad tjusigt det blev ;D

#3 - - Bokmalen:

Vad fint det blev!! Hur fick du kransen så rund?? Hade du nån "form"?? Som du kansken förstår så är jag helt "lost" när det gäller pyssel!!

Kramen, Maria

#4 - - Erika-mode-pyssel-m.m.:

Rösta gärna på mej till veckans blogg på http://crossthatline.blogg.se/2009/april/dags-att-borja-rosta.html#comment nr 3. Erika. Tack tack

#5 - - Malin:

Ett snygg tips till återvinning! Kul att du vill vara med i min lilla tävling.



Malin

#6 - - Milla:

Så bra och fint tips!!

Kram

#7 - - Fotofix:

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

#8 - - Inspirera Mera:

Vilket härligt sätt att återvinna på!

Kram Sandra

#9 - - Caroline:

Åh så fint! :D

#10 - - Fröken Fräken:

När jag gjorde mina hjärtkransar så försökte jag först att göra en rund krans. Och det blev då den kantigaste runda krans som jag varit med om!! Så, huuuuuur fick du den så rund?? Och dessutom med delvis torra kvistar?? Jag är förundrad!!



Här ska man kurera förkylning nummer 47 med sådär tio avsnitt av Morden i Midsomer. Det är ju alltid stärkande med lite mord ;-)

#11 - - Hem och Lycka:

Vilken härlig blogg du har! Visst får du vara med i SIB trots att du bor i Norge för tillfället ;-) Du är ju svenska :-D Kanske funkar att du får vara med i NIB också? Så får du maximalt med reklam.. Värt att fråga kanske. Har lagt till dig.



kram Mia

Upp