Det är ju nästan påsk...

...så jag kommer väl kanske undan med att detta blir tredje inlägget i rad med bilder på kvistar! :) Vill bara visa att våren börjar ta sig här i dalen. Här verkar påsken starta redan idag för många, och själv jobbade jag halvdag! Nu ska jag i och för sig jobba hela påsken utom fredag och söndag, men det var ändå skönt med en halvdag mitt i veckan!

En sådan härlig ledig halvdag borde ju egentligen spenderas på pyssel, men det har varit en del övertid på jobbet på slutet så i eftermiddag har jag bara gjort: ingenting! Att bara slappa och återhämta krafterna kan vara otroligt skönt ibland.



Något som också ger lite extra krafter är att vi fått veta att vi får flytta till en annan lägenhet här i dalen. Den är under renovering, men vi får nog flytta om en månad ungefär. Det kanske låter jobbigt att flytta igen, men vi har ju bara ett billass med saker så det går nog ganska smidigt. :)

Skälet till att vi flyttar är att lägenheten vi bor i är otroligt omysig och dyster. Det är egentligen ett korttidsboende med tre rum på rad och gemensamt kök, och solen orkar knappt in genom fönstrena då det är en sutteränglägenhet. Lägenheten vi flyttar till är en vindsvåning med stora fönster och fin, ganska stor terass. Ett litet uppköp alltså! :) Flytten resulterar troligen i lite fler inlägg då inredningslustan nog kommer tillbaka!
Personligt | |
#1 - - Bokmalen:

Vad kul att ni får flytta å att våren kommit till er. Här är enda tecknet på att det börjar närma sig vår är att vägarna är relativt snöfria...

Glad påsk!!

Kramen, Maria

#2 - - Anonym:

Roligt att du är med och tävlar! Va roligt med flytten:) Kram M

#3 - - I vårt lilla hus/ Helena:

Vilken otroligt mysig blogg du har!!!! Spännande med flytt! Själv håller jag mig kvar i umrå jag ler



Va kul att du vill vara med och tävla om en skål från Greengate =)



Ha en trevlig påsk! Stor kram/H

#4 - - Annelie Swärd:

Vad trevligt att få flytta till lite finare ställe! Vill önska dig en riktigt trevlig påsk!



Annelie

#5 - - Fröken Fräken:

Spännande med ännu en ny flytt! Eller, ja.. själva flyttandet med kånkande, packande och släpande är ju inte så kul, men roligt att få flytta till en bättre lägenhet. För det är ju verkligen inte bra att bo på ett ställe där man inte får någon pyssel- och inredningslust!!



Själv laddar man för ungefär fyra och en halv dags ledighet, och det ska bli himla skönt, även om jag har planerat in sådana oskojiga aktiviteter som att deklarera och städa källarförrådet.. ju närmare jag kommer ledigheten, desto mindre blir dock lusten att hugga tag i de två grejerna... Jag vill ju sy kuddar!!



Ha en härlig påsk, trots jobb!

#6 - - Inspirera Mera:

Åh vad roligt att ni ska flytta in i en lägenheten, den lät verkligen mysig!

Kram Sandra

#7 - - LenaS:

Åh vilka underbara bilder! Tack för att du vill vara med i min lilla utlottning!

Kramis/LenaS

Upp