Från mässing till svart



Dessa trevliga ljusstakar var de jag hittade på loppisen förra helgen. Då var de dock mässingfärgade, vilket nu är årgärdat! De fick bli svarta som kontrast till allt det vita i vardagsrumsfönstret. Jag funderade på att spraya dem vita ett tag, men då hade de bara försvunnit in i bakgrunden! Å vill jag ha dem vita senare så är det ju bara att ta fram sprayfärgen igen! :)
Färg och pensel | |
#1 - - A-C:

Vilka tjusiga ljusstakar, särskilt sådär i en samling!

Visst är det perfekt att använda sig av sprayfärg till såna där projekt :)

#2 - - Ulli:

Vad fina de blev. jag gillar sprayfärg. Ett snabbt sätt att förnya.



Ha en fortsatt bra dag!

kram Ulli

#3 - - Helen:

Så snygga, jag har aldrig vågat måla metall det måste jag testa snart!

#4 - - Mrs. b:

Jättefina! Gillar när det är så många, i grupp - effekten blir desto större då!

#5 - - Rake K:

Vad gjorde man innan sprayfärgen?? =)

De blev superfina!



Kram

#6 - - Nina:

Verkligen tjusigt! Sprayfärg är så praktiskt :)

#7 - - Bokmalen:

Oj, vad fint! Måste komma ihåg att det finns sprayfärg nu när jag vill göra om lite bland grejerna hemma!

Kramen, Maria

#8 - - Axelina:

Det blev jättefint!:)

#9 - - Anonym:

Så flink du er!

Liker godt bloggen din, og har lagt deg til i listen min. :) Du har stadig nye, gode idèer, og så ser bloggen din så fin ut!



Lykke til videre med pusleriene dine!



Og forresten så var geraniumen (for det er vel det?) så frodig og fin! Hvordan får du det til?

#10 - - Guro:

Oi, hva skjedde...jeg mente ikke å være anonym. ;)

#11 - - Mari:

Snyggt och svart blev perfekt....

Har oxå samla på mej ett gäng fast olika modeller som ska få en omgång svart färg snart.



Ha en bra dag!

#12 - - Anna:

Vilka snygga ljusstakar! Jag tycker också att svart var ett helt perfekt färgval. Ha det bra! Kram Anna

#13 - - Fröken Fräken:

Jag vet inte vad jag är mest förtjust i just nu - sprayfärg eller Klorin! Mässingsljusstakarna blev så stiliga! Jag har också testat att spraya några ur min samling svarta och det blev så bra. Sprayfärg verkar funka riktigt bra på mässing. Nu är jag på jakt efter lite metallbrickor att spraya!!!

#14 - - Milla:

Så läckra!!! Och vilken kaffeservis du hittat, så söt!

Kram

#15 - - Elin:

Sprayfärg är toppen! De blev kanon snygga!

#16 - - Junitjej:

Så fina ljusstakarna blev!!

#17 - - Sanna:

Supersnyggt! Tänk vad lite färg kan göra! =)

#18 - - Liw:

underskatta aldrig sprayfärg ;) Blev jättefint!

#19 - - FURNISH.etc inredningsblogg:

Vad läckra de blev! Det är så snyggt att ställa flera tillsammans, i olika höjder.

#20 - - Erika:

Vilken cool ide! Brukar också fynda mässingsljustakar på loppis men har aldrig tänkt på att man kan måla om dem! Tack för tipset

#21 - - Vardagssvammel:

Snyggt!

Vad är det för sprayfärg du använder? Ngn speciell?

Upp