Anno



En adventsljusstake är verkligen ett måste för mig! Jag har varit slaviskt trogen den traditionen även om jag inte kunnat julpynta så mycket de senaste jularna! Årets ljusstake får ni se imorgon då tredje ljuset ska tändas (oj, vad fort det går!). Idag blir det arkivbilder och några historiska återblickar! ;)

År 2007 så bodde jag fortfarande i min ungmölägenhet. Jag och älsklingen flyttade ihop till vindsvåningen på annandagen så därför det blev inte så mycket julpyntande det året. (Mer info om den ljusstaken här.)

År 2008 så var vi på praktik på Island fram till den 17/12 (om jag nu inte minns fel). Så det året inhandlades ingredienser till ljusstaken på en underbar inredningsbutik i Akureyri. Men fjärde ljuset tändes hemma i Sverige. Å då snabbpyntade jag som en galning! :) (Mer info om den ljusstaken här.)
Pynt | |
#1 - - sovereign:

Jag tycker också att det känns mysigt och viktigt med en adventsljusstake men i år har vi haft så mycket att fixa med huset så det blev att söka fram den nyligt! Det blir att tända tre ljus direkt imorgon då :]



#2 - - Bokmalen:

Dom är riktigt fina båda två. Den från förra året är lite annorlunda å det gillar jag. ;) Hur ser årets ut?!? Eller du har kanske visat den utan att jag kommer ihåg!?? Ska ta o kolla.

Ha en trevlig helg!!

Kramen, Maria

Upp