Tredje advent

Idag tändes tredje ljuset i ljusstaken! Ljusstaken som detta år är tillverkad av en brödform, blockljus, trähjärtan, brunvitt snöre och lite material från skogen. Ja, man tager vad man haver helt enkelt! :) För att förnya mig lite så fick hjärtana prickar istället för siffor!

Pynt | |
#1 - - Per Wrethén:

Nytt grepp med brödformen som ljusstake, men hur går det med julkakan nu då? Hoppas det går bra för er i Norge. Hörde att ni kommer hem över jul, hoppas vi hinner ses. Ni ska veta att vi saknar er. Stora långa kramar från Anna och Per

#2 - - Bokmalen:

Det ser ju jättefint ut! Vilken bra idé med brödfromen. ;)

Önskar er en fin 3:e advent!

Kramen, Maria

#3 - - Jo:

Enkel och fin! Det är så det ska vara! :)

#4 - - Mari:

Så tjusigt, gulligt med pricka ist för siffror helt rätt gjort!



Skulle oxå kunna använda min brödform till adventsljusstake för nåt annat använder jag den inte till:-)



Ha det så gott!

#5 - - Nina:

Vilken rolig och originell idé med prickarna! Kanske ska man köra med det nästa år ;)

#6 - - Jenny:

Den där idén ger dig verkligen skäl för namnet :-) Superfint!! Kram Jenny

#7 - - Fröken Fräken:

Och snajsigt blev det! Härifrån hade man aldrig kunnat gissa att det var en brödform heller. Min bricklösning med grovsalt som snö till adventsljusstake känner jag mig inte riktigt nöjd med, men vad göra när man glömmer bort att ta in mossa och marken har fryst?!



Ah, bara fem dagar till ledighet! FÖr en gångs skull känner jag inte söndagsångesten flåsa mig i nacken utan planerar att glassa igenom den sista jobbveckan...eller nåt...

#8 - - Kristin:

Hej hej! Jättefin ljusstake. Eller brödform eller vad man nu ska kalla det. :D Du har så himla fina bilder. Hur gör du dina kollage? Använder du photshop eller InDesign? Såg att du hade torkat kottar och satt i ljusstaken så tänkte bara ge ett tips på ett jätteroligt pyssel du kan ta dig för till julen. Torka så många kottar du orkar och doppa dem i ljusmassa. Sätt gärna en veke på, då funkar de som bäst. Sedan är det bara att sätta eld på kottarna och använda den som braständare. De brinner jättebra och hur länge som helst. Grankottar och tallkottar funkar lika bra båda två! P.s Ser så otroligt underbart ut hos er med all snö och bergen i bakgrunden. Sitter här i sunkiga Stockholmsområdet och suktar efter snö och kyla!

Kram Kristin

#9 - - Kristin:

Man ska alltså smälta ljusmassan först och sedan doppa kottarna. :P Men det kanske du förstod. :)

#10 - - Anna:

Vad du har många fina idéer :-) Din adventsljusstake är jättefin! Kram Anna

#11 - - Ensamma mamman:

Men så fint. Och vilken smart idé. Har aldrig tänkt på att man kan använda en brödform till det ändamålet. Väldigt smart! Kram

#12 - - Anne, anness design:

Så smart att använda en brödform. Och roligt att byta ut varje år. Jag kör med samma jag :)

#13 - - Inspirera Mera:

Vilken fin adventsljusstake du har gjort!

Kram Sandra

#14 - - Elin:

Vlken piffig ide! Det blev ju jätte snyggt! Själv gjöt jag min i betong i år.

#15 - - Jill:

Så smart! Och en brödform är ju egentligen perfekt för ändamålet, men hög kant som gör att det ryms mycket pynt. Och så roligt med prickarna istället för siffor.



Hoppas du har haft en fin dag!

#16 - - soldatmamma.blogspot.com:

Vill tacka för denna sida och den glädje den ger.

Just idag behövde jag den mer än nånsin, ska genast ta mig samman och sätta igång pysslet!

#17 - - NOOK Elin:

Verkligen jättefin den där adventsljusstaken!

#18 - - Sockenvägens Söta:

Även jag använde brödformen i år och satte ljusen i grovsalt, bra då det inte brinner :-) Och dina prickar var en kul variation till siffror - i like!

Önskar dig en fridfull jul!



Therese - Sockenvägens Söta

#19 - - Katja:

jättefin! :)

#20 - - Emelie Talvis - e t a l v i s ♦:

fin den var :)

Upp