Hoyorna är med



Japp, jag lever och mår gott i Norge! Men blogg/pysselinspirationen är lite på sparlåga just nu... Sen har jag virkat till mig en virkflammation i axeln tror jag! :P En till sjal och en på börjad halsduk och en mormorsfilt. Jaja. Jag njuter dock av era bloggar därute och samlar inspiration från er och från våren som sakteliga börjar komma här i dalen! Jag har redan börjat klura på lite pyssligheter! Sen har jag just lagt en beställning på Panduro! Jag höll nästan på att missa deras REA, ve och fasa! :)

Så länge bjuder jag på bilder på tre av hoyorna som följde med på resan. Den nedersta är en för mig ny hoya som jag, till Älsklingens suckande leende, köpte precis innan vi flyttade hit. "Men jag har ju velat ha en sådan sort så länge..." :)

Älsklingen begränsade antalet växter som fick följa med till Norge. Det blev efter mycket vånda tre orkidéer, fyra hoyor och en hjärtan på tråd. Resten av mina mest älskade blommor är på dagis hos svärmor, medan några är under skötsel av vår hyresgäst. Det var så många att jag inte ville lägga bördan på en person! :)

Förresten! Tack för alla fina kommentarer och förlåt att jag är så dålig på att kommentera och svara! Jag har inte glömt er!
Krukväxter | |
#1 - - Zizzi:

Jag har aldrig ägt en Hoya, men tycker att de är jättefina! Är de svåra att sköta?

Kram cissi

#2 - - Liljas Corner:

Hoya, det var nytt för mej. Vilka söta hjärta-blad den nya har! Och katten är ju så fin!



Ha det bra i vårsolen!

#3 - - Monkan:

Nämen aj, virkflammation, det låter inte roligt alls.



Vad häftig den nedersta var, vilka läckra blad

#4 - - Annelie Swärd:

ha en trevlig helg och hoppas axeln blir bra, virkning kan vara farligt i stora doser ;-)



Kram Annelie

#5 - - Johanna:

Vad fina blommor, har inte sett den sorten innan!



Hoppas du får en skön helg! Kram Johanna

#6 - - Caroline:

Jättefin blogg! =)

#7 - - Rebecka:

Vad läckra växter och fina bilder du har tagit!

Ha en jätte skön lördag!

Kram Rebecka

#8 - - Caroline:

Sv: Hej, jag vet tyvärr inte vad det är för märke men det finns säkert någon liknande någonstans. =) Men den fins att köpas på Expo.

#9 - - Fröken Fräken:

Skönt att höra att du trivs och mår bra - även om inte alla blommor och växter fick följa med utomlands ;-)



Jag såg ju Pandurorean alldeles för sent, när jag hittade dit var ju allt som jag bespetsat mig på slutsålt.. så då var det ju helt nödvändigt att idag köpa sig en tredje Sturehofkruka! (det var faktiskt 20% rabatt också) Jag råkade köpa en liten bokstav också, i härligt zink.



Nu håller jag på och flyttar om en massa grejer, får se om jag får plats att sova någonstans?!

#10 - - Pysselprinsessan:

Zizzi: Nej, de jag har är superlättskötta! De flesta sorterna vill torka mellan vattningarna och står gärna lite soligt! Helt i min smak! :)



♥ Kramar Pysselprinsessan ♥

Upp