Hur tänkte jag!?



Vardagsrummet är så pass stort att det ryms ett matbord. Perfekt, eftersom det inte ingick något skrivbord har det blivit datahörnan till vardags! Här i vardagsrummet finns det ett stort fönster (på bilden) och två små fönster på varsin sida under snedtaket (ena visade jag häromdagen).

När vi var här och kikade på lägenheten frågade hyresvärdinnan om vi ville att hon skulle skruva upp en gardinstång i det stora fönstret. Vet ni vad jag svarade?!? Jag ville vara till lags och svarade: "nej, det går så bra så". Men, hur tänkte jag då? Jag vet inte alls! Nu ångrar jag mig såklart och det slutar väl med att stackars älsklingen får stå och handskruva upp en stång åt mig! Det blir nog inte så snyggt om man limmar upp gardinerna i fönstret! ;D Å gardiner vill jag ha!
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Anonym:

Hej - länge sen jag kikade in här, så tack för hälsningen :)



Vaddå, inget att ge i bloggen? Här fanns ju hur snygga bilder som helst! Ni har verkligen fantastisk utsikt... På tal om "kär", din fluga/mygga var ju supercharmig (inte för att jag annars gillar småkryp men nog den här)



Ha det fint i Norge! Kram A-C

#2 - - Lilja's Corner:

Hihi :) Jag brukar också slänga ur mig sånt där för att inte vara till besvär, och så ångrar jag mig sen...



Vilken härlig utsikt! Jag har aldrig ens varit i Norge, men nu får jag lust att flytta dit på direkten ;) ...och jag håller med A-C - dina senaste inlägg fick det genast att klia i mina "järntrådsvirarmuskler"!

#3 - - Bokmalen:

Ja, ibland så tänker man inte speciellt långt... Hoppas det ordnar sig å att du/ni får upp gardinstången snart!!

Kramen, Maria

#4 - - Anonym:

Hahahah, det där ju typiskt mig. Pratar innan jag tänkt till ordentligt!!!



Sen måste jag ju säga att utsikten är inte att leka med. Jisses vad fint det ser ut!

Bara det måste ju göra livet enklare när man kliver upp på morgonen!



Kram

#5 - - Tidsmästarinnan:

Haha, precis sån är jag också, och sen ångrar jag mig!



Kram kram!

Susanne

#6 - - Mari:

Jadu!! Ibland undrar man om man svarar på rätt fråga ler. Tur du har en bra man med armstyrka.



Kram och ha en bra dag!!

#7 - - Margareta, Holmsunds blommor:

Kul att du besökt mig. Det är olika hur länge lamineringen håller, beror på vilka blommor o blad man lägger in. För oss är det viktigaste att det håller sig snyggt medan blomdekorationen i övrigt är fin. Men man får pröva sig fram.

Hållbarheten kan kanske också påverkas av om lamineringsapparaten är varm eller kall. Vi har en varm.

Mycket kul att se på din blogg. Kram

#8 - - Caroline:

Fina bilder. Ha det bra!

#9 - - Fröken Fräken:

Hm, jag vet hur det är.. man vill alltid vara till så lite besvär som möjligt.. så man svarar "Nej tack" på ren reflex, och sedan kommer man på andra tankar.. Det kan nog bli liiiite knivigt att få upp en gardinstång med att handskruvning. Ser ju framför mig hur du står och blänger på de gardinstångslösa fönstrena..



Ja, jag vet! Helt galet att jag precis skulle hitta sådana Norge-burkar dagen efter! Har aldrig sett sådana förr heller, vad jag kan minnas. Kommer snart en bild på mina fynd på en blogg nära dig.. ;-)



Och jajamen! Nu står ett till olivträd i köket! Det har varit en triumffärd från Stockholm. Nu börjar det riktigt roliga, hitta den perfekta krukan till och var trädet ska stå... hm, detta kan ta hela kvällen :-)

#10 - - Junitjej:

Så skönt att fredagen är här!

Ha en trevlig helg!

#11 - - Martina:

Lycka till med att få upp gardinerna, man får allt vara lite pushig ibland-sluta upp att se sig själv som till besvär. ;)

Kul att äntligen fått flytta, älskar utsikten ni har från era fönster -avis som tusan.



Ha en fin veckan nu

Mvh Martina @ vackravega.blogg.se

#12 - - Elin:

Vilken härlig blogg du har! Blev riktigt glatt överaskad! Kommer nog att titta in många gånger fler.

Mvh

Upp