Mmm... Mårbacka!



När jag var hemma kunde jag inte låta bli att köpa mig en Mårbacka-pelargon! De är ju så underbara! Kanske att den får hamna på terrassen när vi flyttat... Tyvärr har vi inte fått besked än när vi får flytta, men jag hoppas att det inte är mer än 2 veckor bort!

För ett tag sedan knåpade jag ihop insekten som står på fönsterbrädan. Det var tänkt som en mygga, men jag tycker nog den är mer lik en fluga! Ja, den får i alla fall stå där ett tag, så får vi se om den får flugögon istället för stickar-snabeln (eller vad det nu heter som myggan har)! ;D
Ståltråd | |
#1 - - Bokmalen:

Ja, visst är dom underbara, Mårbackorna!! Jag är på jakt efter en Mårbacka tulpan, men dom verkar va populära i år för dom var slut på Blomsterlandet å hon visste inte när och om dom skulle få hem fler... Ska in på måndag å kolla, då skulle nästa leverans komma.

Superfin mygga, visst är det en mygga!! ;)

Ha en fin helg!!

Kramen, Maria

#2 - - Vega:

Ja Mårbackan är verkligen vacker, det är ingen riktig sommar utan Mårbackan!

Trevlig helg!

Kramizar/Vega

#3 - - Mrs. b:

Vilken fin Mårbacka! Själv har jag ännu inte införskaffat pelargoner, men börjar bli riktigt sugen nu när jag ser alla som har så fina.

#4 - - Anna:

Vad smart du var som passade på att ta med en så fin Mårbacka ;-) Myggan, eller flugan, är jätteläcker vad det nu än är för sort! Sköt om er! Kram Anna

#5 - - Anna:

Härlig "fluga" om man bara hade sådanna under sommaren och slapp alla andra!!! Mårbacka är riktgt fina. Så fint fönstret blev! Kram Anna

#6 - - Maria:

Alltså ditt ståltrådspyssel är ju grymt, hur gör du!? :) Vad använder du för ståltråd? Har själv försökt ge mig på lite liknande projekt, men de blir aldrig riktigt bra för hittar ingen bra storlek på ståltråd. I-landsproblem;)



Kanon blogg i vilket fall!!

Kram

#7 - - Betina:

Vilken cool mygga! Du är jätteduktig på att forma saker av ståltråd ju :D

#8 - - Fröken Fräken:

Mmmmm..mygga säger jag! Vad fin den var! Och bra mycket trevligare än de äkta varianterna... man bara väntar på att de ska dyka upp när sommaren kommer allt närmare.. Än så länge håller man på och försöker vänja sig vid att solen dyker upp bara tidigare och tidigare, och spolierar sovmornarna innan man vant sig (och ljuset syns trots nedfällda persienner OCH mörkläggningsrullgardin!)



Japp, det blev en del saker hemsläpade från storloppisen. Inte riktigt lika mycket som vanligt, jag vet inte om jag har blivit mer kräsen (och snålare, en del har fantasipriser på sina grejer!) eller om utbudet är sämre (om man inte är ute efter barnkläder, då finns hur mycket som helst!) Ja, nu är det väl på tiden att du får utforska både tygbutiker och loppisar där i Norge. För några måste det väl finnas? Alla kan väl inte bara gå på tur i fjällen jämt?! ;-)



Hoppas att det snart ordnar sig med flytten till den nya lägenheten, jag ser fram emot att få se lite bilder! Imorgon bär det av till Sthlm, för jobbet, men jag har ändå gjort upp en ambitiös shoppinglista. Lite måste man ju hinna med!!

#9 - - Sandra drömkaka:

Åh så vacker, undrar om jag som inte är så high på att få annorlunda blommor att överleva kan klara va en sån ;)

Nåja kanske bättre att jag håller mej till bakandet hihi.



Ha en fin söndagkväll

#10 - - My82:

Hej!



Föll in på din sida av en slump, jätteintressant blogg du har.



Såg nånstans på din sida att du gillar Ikea och faller för vissa sidor, bl.a. hemnet. Vill även tipsa dig om http://www.styleroom.se för mer inspiration :)



Mvh: My

#11 - - Caroline:

Jättefin blomma och insekten var jättefin, Så duktig du är! Ha det bra!

#12 - - Monkan:

Aha, så Mårbacka är en blomma! Ja jag har ju så otroligt dålig koll på blommor... jag har sett nån bild förut men fick för mig att det nog var krukan som kallades Mårbacka. Ooops.



Ja den var vacker, och jättefint collage som alltid. Varken flugor eller myggor står särskilt högt i kurs hos mig... men den där lilla (stora) rackaren ser ju rätt så beskedlig ut :-) Vad pysslig du är.

Upp