Ingen jul utan hyacinter

Den absolut viktigaste julblomman för mig är hyacinten! Amaryllis, julros och julstjärna i all ära men utan hyacintdoften så blir inte julstämningen densamma. Sen är de ju så oömma och lättskötta, man kan ju klämma ner dem i nästan vad som helst och knappt behöver de något vatten. Sen blir de ju så fina till grönmossa!



Tänkte avsluta dagens inlägg med att förtydliga att denna blogg är 100% fri från dold reklam, produktplacering och sponsrade inlägg. Väljer jag att nämna en produkt, butik eller ett märke så gör jag det för att jag själv vill och inte för att jag får någon form av ersättning för det. Väljer jag att skriva om något efter påverkan av tex ett pressmeddelande så anger jag det tydligt i det inlägget (det har i och för sig inte hänt ännu, men skulle det göra det så får ni veta det). Vanlig reklam finns dock på sidan.
Pynt | |
#1 - - Malin:

Jag håller med, hyacinter är jul! Dessvärre brukar jag få huvudvärk av den goda lukten...:(

Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling där du kan vinna en valfri Lunafigur. Tävlingen pågår till den 13 december.

Ha en skön torsdag! Kram Malin

#2 - - Anna:

Jag håller med dig om att hyacinter är en klar favorit som julblomma. Grönmossa är en ny favorit hemma hos mig. Än en gång; jättekul att du börjat blogga igen! Kram Anna

#3 - - Bokmalen:

Tyvärr är jag alergisk mot hyasinter. Får fruktansvärd huvudvärk å blir illamående av doften så det blir inga hyasinter hos oss. Men jag gillar dom trots allt.

Amaryllis funkar bättre så den kör vi med!

Kramen, Maria

#4 - - Annica - mamma till Elias:

Hyacinter är jul, tyvärr är min syster allergisk mot hyacinter så här blir det inga. kram

#5 - - Fröken Fräken:

Tack och lov har inte jag eller herr Fräken någon hyacintallergi, vilket är tur eftersom jag brukar försöka klämma in en hyacint i varenda vrå. Fast jag tycker nästan att de är finast innan de går i blom. Det är något med deras vackra gröna färg - har inte hittat någon annan blomma med just den färgen. Idag fick dock även en amaryllis följa med hem!



Skönt att höra att du också är reklamfri! Eller, visst kan man reklam på sin blogg, men då ska man vara tydlig med vad som är reklam och inte!

#6 - - Fröken Fräken:

Och jo, nu glömde jag - vad är det för fina gardiner som du har där i bakgrunden??

#7 - - Vardagstugg:

Kul att du är tillbaka :-) Har varit in och kikat titt som tätt! Hyacinter är ljuvliga!

Kram Annelie

#8 - - Monkan:

Vad spännande med små glimtar av nya hemmet :) och det måste vara skönt att börja komma lite i ordning.



Amaryllis och hyacint har nog delad förstaplats hos mig och när det gäller hyacinter så är det ju inte bara det behändiga "bordvänliga" formatet jag gillar utan så klart Doften, gäller bara att hitta såna som verkligen doftar... Har varit frestad ett par gånger att plocka ner några i korgen när jag varit i mataffären och handlat, finns hur många som helst och billigt, men de har ju bara "doftsvaga" som det står på märkningen. Jag får ta och gå till en blomsteraffär och kika istället, nu måste jag bara ha! :)



Härligt att du är tillbaks, med ditt inspirerande fixande och superfina bilder och collage.

#9 - - Iris:

Jag möts av hyacintdoften så fort jag stiger in i min lägenhet och jag älskar det! Du har helt rätt i att hyacinten är så himla viktig!



bara så du vet så kan du tävla om grafiks konst på min blogg just nu! :)



kram /iris

#10 - - Jill:

Jag håller med du! Hyacinter kan man inte vara utan vid jul. :-)



Önskar dig en riktigt trevlig 2:a advent.

#11 - - jenny:

Vad kul att du är igång och bloggar igen. Har saknat dig:-)



Svar: Dom köpte jag på rusta förra året.

Kram

#12 - - Pysselprinsessan:

Fröken Fräken:



Gardninen är "Lill" från IKEA.

Svarar även i din blogg!



♥ Kramar från Pysselprinsessan ♥

Upp