Om lägenheten


Glasvas House Doctor - loppis. Vas Uppsala Ekeby - loppis.
Ägg - minns ej.


Kanske är ni nyfikna på lägenheten vi flyttade till för en dryg månad sedan. Det är en tvåa60 kvm. Lite mindre än vi tänkt oss, men ett bra alternativ medan vi letar större! Den består av hall, klädkammare, sovrum samt vardagsrum och kök i öppen planlösning. Sen har den de två måsten som stog på min önskelista: tvättmaskin och diskmaskin. Efter att ha bott med båda tycker jag att det nästan är omöjligt att klara sig utan dessa lyxartiklar. Att sedan lägenheten har stora fönster med rejäla fönsterbänkar är ännu ett plus i kanten.

Hittills har vi målat om i klädkammaren och sovrummet. Näst på tur står väggarna i hallen och kanske kommer det en köksrenovering pimpning av köket nästa år. Vi får se vad vi får lust och tid till!

Vardagsrum | |
#1 - - Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥:

Härligt med stora fönster, det är fiiint! Diskmaskin och tvättmaskin är inte heller helt fel, hade gärna önskat att vi haft det i våran lägenghet.

#2 - - Bokmalen:

Vi har en 3:a på 64 kvadrat! ;) Men vi trivs superbra å det funkar utan problem. Tvätt å diskmaskin är ett måste. Vi har dock "halvor" å dom räcker gott. Dock önskar jag mig en normalstor tvättmaskin men det rymms inte riktigt i badrummet så den vi har duger tillsvidare.

Önskar er en trevlig helg!

Kramen, Maria

#3 - - Annnica - mamma till Elias:

Jag skulle inte heller klara mig utan disk-och tvättmaskin, det är ett måste.



Så fint med så djupa fönsterbänkar och lägenheten är säkert jättefin =)

#4 - - pysselpralinen:

Vilka härliga loppisgfynd! Men det skulle inte varit det samma utan de vackra fönsterbrädorna. Vi har också fina, djupa fönsterbrädor i marmor. Synd att de inte bygger så längre.

Ni har både de saker som vi minst en gång i veckan beklagar oss över att vi inte har. Att tvätta i källaren är jag van vid. Även att diska för hand. Men gud va skönt det vore om man slapp!

Men det är väl så, lite får man ge upp för att ha råd med öppen spis och fyra rum. :-)

Upp