En norsk hundring



En av mina favoritlampor är Le Klint 332. Jag har länge velat ha 2 stycken som sänglampor. Jag har spanat och spanat på loppisar men inte haft någon tur hittills. Men sist vi var på loppistur i Ålesund så hittade älsklingen detta exemplar! Visserligen utan skärm men till det blygsamma priset 100 Nok! Helt ok enligt mig. :) Så nu saknas bara en lampa och 2 skärmar!
Saker & detaljer | |
#1 - - Guro:

Utrolig flaks! :) -men det trenger vi jo iblant!

Håper du er heldig og finner den andre snart!

Ha en fin lørdagskveld!

#2 - - Bokmalen:

Den är ju toksnygg!!! ;) Hoppas du hittar en till å lampskärmar borde ju inte va så svårt!!

Kramen, Maria

#3 - - Jill:

Den är verkligen snygg. Och vilket bra pris!

Själv har jsg en kopia som jag hittat på loppis, men att ha orginalet är ju alltid att föredra!! :-)



Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

#4 - - Cam:

Hej!



Supercharmig lampa det där, kommer blöi supernajs med en fin skärm till, blir ju personligare att införskaffa en egen :)

#5 - - Elin:

Den är så fin! Har velat ha en sådan själv länge! Men jag har fått hårda lamp restruktioner från min sambo att de inte ska bli några fler på ett tag framöver... Jag brukar se någon ibland på Tradera så kolla där!

#6 - - Junitjej:

Vilken häftig lampa!! Den var snygg!

#7 - - Lillsnörpa - Grönt, Pyssel o Äpplen:

Vilken TUFF! En riktig läckerbit som drar blickarna till sig... /Lillsnörpa

#8 - - Inspirera Mera:

Jag håller tummarna att du hittar en till.

Kram Sandra

#9 - - Jenny:

Åh vilken känsla när man äntligen hittar prylen man letat efter! Grattis till fyndet :-) Kram Jenny

#10 - - milla-andante:

Vilket fynd!! Grattis! Och vilket fint kollage..!

Kram

#11 - - Fröken Fräken:

Vi får hoppas att det lossnar nu! Att har du väl hittat en "lamparm" så kommer resten att bara dråsa över dig! Den var ju rackarns snygg!



Ja, här njuter vi än av nollgradigt. Tänk ändå, man vänjer sig så fort vid den bistra kylan att nollgradigt nu känns som rena ramma sommaren.. och nu är klockan ett och solen är fortfarnde uppe! Jisses, vad händer härnäst? Jag får plötsligt trettio extra semesterdagar får obehindrat pysslande?

#12 - - Louise Alexandersson:

Så snygg, man får en såndär härlig känsla när man kikar på den =)



Ha en bra dag.

Hälsningar Louise



www.louisealexandersson.se

#13 - - pysselpralinen:

Vansinnigt läcker lampa det där! Och vilket fynd sen! Ibland är det så väldigt trevligt att gå på loppis.:-)

Själv hittade jag ett nytt loppisställe i veckan och råkade handla en hel kasse full med olika fina småsaker. En del ska nog utsättas för lite sprejfärg...



Tack för gris-tipset! :-) Jättebra mönster från Fyra-rums blogg, Martha Stewart kan man lita på! Fast jag kommer aldrig ihåg att kika in på hennes sida. Den är nog lite för stor och liksom oöverskådlig för mig, antar jag. Ska i alla fall testa grisen, när andan faller på. Och när jag lyckas förstora mönstret. Ska bli kul! Ser fram emot lite pysseltid i helgen.

Hoppas att du får en riktigt pysslig och mysig helg! :-)

#14 - - Marika på Odlingspyssel:

Oh vad den är superfin :) Jättemysig blogg!

#15 - - Anne, anness design:

Vilken fin lampa, grattis till ditt fynd. Hoppas att du hittar en andra nu då :)

#16 - - @nette:

Vilken härlig blogg du har här =)

Jag kommer att komma åter och kika in till dig för här trivs jag mycket.

Ha en fin dag



kramar @nette

#17 - - JohannaDesign:

Åh, vilken fin lampa du har hittat! :) vänligen Johanna

#18 - - Monkan:

Jag har absolut inte nån koll på märken och har aldrig hört talas om Le Klint men sån där typ av lampa har jag ju i mitt gamla rum hemma hos mamma och pappa :-) Måste ta och kolla om det står nåt på den. Den har hur som helst världens fulaste lampskärm, nån sorts hålmönstrad plastytterkruka… Jag gissar att du kommer att fixa nåt betydligt finare :-)

#19 - - KAELA:

Jättesnygg!

#20 - - Kikan:

Vilken cooling! Kika in hos mig, jag har en award till dig :) KRam Kikan

#21 - - elin:

Läser den här bloggen sporadiskt och tycker den är så bra så jag har tagit mig friheten att länka till den. Hoppas detta är okej !

#22 - - Annika:

Sicken tur!

Charmig lampa. Ska bli kul att se vilken sorts skärm du väljer!



Ha en skön helg!

Kram Annika

Upp