Färga korgar?



I badrummet har jag dessa små förvaringskorgar från IKEA. De är superbra att förvara tops, bomull och liknande grejor i. Sen är de ju ganska fina. Men jag tänkte att de kanske skulle bli ännu finare om de var lite mörkare... Det skulle i alla fall passa bättre in i vårt badrum.

Jag har ett svagt minne att Jon färgbadade några korgar i Roomservice för en del säsonger sedan. Är det nån som minns det eller har erfarenhet av att färga något liknande?

Trevlig national(pyssel)dag till er alla!!
Vindsvåningen | |
#1 - - Livet i byn:

Jag tror att om det är bastmaterial så går dom att färga. Hur vet jag inte, men det kanske man kan söka på nätet om.



~Livet i byn

#2 - - Mari:

Köp sprayfärg annars det går jättebra!

Kan tänka mej att det går att färg dem i samma färg som du färgar kläder annars.



Ha en bra fortsatt helg!

#3 - - ikah:

Har ingen aning om korgfärgning, men vilken härlig blogg! Både utseende och innehåll. Hit kommer jag tillbaka :)

#4 - - Johanna:

Har aldrig hört talas om att färga korgar så, men skulle också kunna tänka mig att det kanske skulle kunna fungera med textilfärg eller vanlig sprayfärg...



Trevlig helg, Kram!

#5 - - Fröken Fräken:

Jajamensan, det programmet minns jag också! Det var på den gamla goda tiden så jag spelade in alla Roomservice-avsnitt! Men var det Jon som var inredaren i det program som jag tänker på..? Med Afrika-tema?.. hm... Det borde ju gå att färga om de är obehandlade och ingen blank lack på, fast sådant kan ju vara svårt att avgöra...



JA, jag sitter och laddar lite inför IKEA-resan. Det blev varmare ute än förväntat så nu måste jag stålsätta mig inför min brors klagande på hur sakta man får köra med släp, vad hett det är i bilen osv. Så nu är det banne mig så att allt jag vill ha finns!



Jag hann ju liksom inte pyssla något alls igår! Skandal! Jag började städa istället, visserligen välbehövligt, ovh rensade i bokhyllan och så. OCh det kallar jag inte att pyssla! Jag får lägga i en högre växel ikväll, om man orkar, och imorgon, för så här kan jag ju inte ha det.



Hoppas att Lagerhaus också här bättrar sig, jag tyckte det i Umeå var bra när jag var in (och större än det här!!) Ha det härligt i helgen även om det bara blir en massa jobbande och stretande..

#6 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av att färga sådär. Jag har också de korgarna. Trevlig helg!

#7 - - Annika:

Finns det inte någon typ av bets som är som ett pulver du blandar med vatten??? Däri borde man ju kunna doppa korgarna... Kolla i färgaffären!

Ha en underbar helg! Kramis

#8 - - Jenny:

Var så längesen jag lämnade nåt spår av mig hos dig. Så jag ville mest säga hej! Vet inte hur man färgar korgar men är helt säker på att det går på nåt vis! Ha det så bra i helgen. Kram Jenny

#9 - - Emma:

Dom korgarna är fina men jag har tyvärr ingen erfarenhet av att färga dom...kanske funkar me sprayfärg??=)Ha det bra, kramar emmsan

#10 - - Camilla:

hej hej! Som några här innan redan har skrivit så går det utmärkt med sprayfärg! Man kan även måla dem med hoppyfärg men det är mer piller och så håller de inte väta lika bra! Ha det fint:)

Upp