På köksbordet

image97

Även på köksbordet är lite nypiffat. Jag har köpt en ny orkidée, en vaniljhybrid ska det vara. Vi får se hur den klarar det svenska inomhusklimatet! Jag hade ingen både att linda upp den på, men jag hade ju ståltråd... Så jag gjorde en hjärtbåge åt den. (Ännu mer hjärtan smyger sig in i vårt hem! *ler*) Ljusstakarna har älsklingens moster gjort.
Krukväxter | |
#1 - - Susanne:

Va fint :) gillade speciellt ljuslyktorna!

#2 - - Nettan:

Vilka fina bilder du har på din blogg.
Och va fint du har pysslat till det hos dig !
Kramiz

#3 - - Anna:

Men va fint du hade det. Vilken fin blomma, riktigt snyggt:)

#4 - - Ritha:

Vaniljhybrid? Hmm.. har bara phalaenopsis än jag. Vill gärna köpa andra sorter. Den ser fin ut. Men du fotar den väl när den blommar??

#5 - - Charlotta:

Vad fräscht !!! vad är en vaniljhybrid ???

#6 - - Iris med kaoset:

De där små lyktorna var riktigt fina, och jag är nog inte ensam om att gilla dem. Hälsa din mans moster att de är uppskattade på din blogg så blir hon nog glad :)

riktigt fin blomma. Sa precis till min sambo att jag vill ha en ny orkidée då min blir sorgligare och mer döende varje dag.. du får fota din när den blommar så man får se :) Ha det bra! /Iris

#7 - - Junitjej:

Vad fint du har det på köksbordet!
Ljusfaten är jättefina!

#8 - - lisa:

Så mysigt det ser ut!! Så fin blomma och jättefina ljuslyktor! Hoppas dagen är bra!

#9 - - Pysselprinsessan:

Tack för alla kommentarer!

En hybrid är en korsning mellan två arter gjord av människan. Å jag tror att den jag köpt är en hybrid, alltså inte en äkta vanilj, men jag är inte säker faktiskt... Någon som kan svara på det?!

Antagligen kommer min orkidé inte att blomma eftersom den är i "fångenskap" på köksbordet! :) Men i länken nedan kan ni se hur den ser ut när den blommar. Och OM den blommar visar jag självklart upp det! :D

Kram Pysselprinsessan

http://www.neovita.com/orkideer/no.cgi?artikel=grund&grupp=vanilla&avdelning=svensktNamn&huvudavdelning=rad

#10 - - Livet i byn:

Snyggt på bordet, blomman blev läcker så där virad kring en hjärtbåge.

~Livet i byn

#11 - - Åsa:

Åh, vilka snygga ljusstakar! Och trevlig blogg verkar det vara! =)

#12 - - Alexfride:

I want to say - thank you for this!

Upp