Balkongtankar

Vad har hänt de senaste två veckorna på balkongen? Inte mycket måste jag erkänna!

Förutom att kryddorna som jag så vågligt planterade ut (och sedan inte har idats plocka in på nätterna) är halvt ihjälfrusna. Men finns det liv finns det hopp ! Å de är ju faktiskt lite levande, så jag håller tummarna för att de tar sig! :) Ja, sen har faktiskt de vita violerna fått sällskap av röda penséer i en rund istället för fyrkantig kruka.

I övrigt så har vi bestämt oss för att behålla minigolfmattan och måla bambugardinerna. Nu går mina funderingar så här: Måla bambun vit eller svart? Måla träribborna på stolarna i vitt eller svart, eller kanske behålla stolarna som de är? Hmmm... Jag är helt villrådig!

Vad tycker ni? Jag behöver er expertis! ;)


Balkong | |
#1 - - Lotta:

vilket fint kollage, fint det var med stolsdynan emd stjärnorna på! trevlig helg!

#2 - - Åsas formaliteter:

Jag röstar för måla vitt, i alla fall bambun. Stolarna är svårare, det kan lätt se smutsigt när man har vita utemöbler. Jag vet inte... men med den fina stolsdynan passar det bra med vitt!



kramis!

#3 - - Livet i byn:

Svårt det där...jag tycker det är ganska fint som det är jag!! Speciellt med stjärnkudden...



~Livet i byn

#4 - - Sandra:

Vilken svår fråga..hmm jag tror det skulle bli fint med vitt på bambun. Stolarna vet jag inte, hade ni tänkt måla bordet då också? Kram Sandra

#5 - - Fröken Fräken:

Vojne, tuffa beslut där! (jag kämpar med min balkong också, vi måste vara tappra!!) Jag lutar åt att tycka att det förmodligen är enklare att få bambun snygg om man målar den vit. Men jag tycker att stolarna kunde bli himla fräna om man målar dem svarta.



Okej okej, det KAN ju hända att jag råkade köpa ljusstakar redan INNAN jag åkte till IKEA. Jag vet inte hur det gick till, jag var under inflytande av fredagsyra!! Men de är jättefina, i betong och man kan hänga dem på väggen.



Etiketterna är skrivna i dator med typsnittet Travelling typewriter (kan laddas ned gratis lite överallt på nätet) och sedan utskrivna och klistrade på kartong.



Jajamen, hejaklacken har redan börjat värma upp!!

#6 - - Johanna:

Så mysigt det ser ut! Va fint du har ordnat blommorna! Ha en trevlig helg! Kram

#7 - - Sofie:

Jag säger: måla vitt, vitt, vitt! Vitt känns svalt och somrigt! Vad mysigt du har det på balkongen :)

Kram, Sofie

#8 - - Mari:

Måla bambun vit och stolarna svarta. Fast stolarn är oxå jättefina som det är. Snygg kudde förresten.

Tittade en gång till och jag tror att helsvarta stolar blir kanon.

#9 - - Junitjej:

Vilken snygg dyna du har på stolen!

#10 - - Millan:

Kom in till min blogg och tävla om en goodiebag som är värd 600 kr!



Kramar millan

#11 - - Zoey:

Jag har just precis köpt sånt där rött tyg med vita stjärnor och ska till att sy kuddar av det :D

#12 - - Mamma med mera:

Klurigt! Hmm.. bambun skulle bli fin vit. Tror det skulle bli väldigt fint med ribborna vita också. Fast det är väldigt fint som det är också. Väldigt fina stjärnkuddar! Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla

#13 - - Jessica:

mmm, ja det var svårt...jag hade nog tagit bambun vit och låtit stolarna vara ? eller vad tror du?

ps. jag köpte lyktan på EM.



Kraaam

#14 - - Johanna:

Alltid knivigt med alla beslut som ska tas när man inreder :)Vitt är ju ganska somrigt, medan svart är tufft och snyggt. Beror nog på vilken känsla du vill ha på din balkong.... Stolen skulle jag nog behållit som den är, jättefin!



Hoppas du haft en skön helg, Kram!

#15 - - Emma:

Ja det var ju ett svårt val, fast min röst faller nog på vitt, älskar vitt. Men jag tror det blir bra vad du än gör=)Annars är det ju supermysigt på er balkong, fina planteringar!!!;)Ha det bra, kram emmsan

#16 - - MO:

Usch ja, sådana beslut måste man fatta hela tiden, o vissa tycker kanske det är småsaker men man vill ju verkligen bli nöjd så man vill sitta därute o njuta, lycka till med vad det nu blir, kram

#17 - - Camilla:

Jag måste få vara lite tråkig här... Bambun skule vara fin i vitt, men hur länge håller den sig vit? Inte så lätt att torka av den kanske? Jag vet inte! Skulle ha behållt den som den är eller målat den i någon mörkare färg. Stolara skulle bli snygga i vilken färg som helst men jag hade nog målat dem i högblank svart färg. Det hade varit snyggt att ha bambun i samma färg och sedan ha en massa glada färger som ditt tyg som piggar upp det hela! :) Jag har en sak åt dig på min blogg! Ha det bra!

#18 - - Angelica:

Jag tror nog också på att måla bambun vit och stolarna svarta. Kommer bli superfint till stjärnkudden :-)

#19 - - Kattis:

Åh, vilket bra tips med bambun! Skulle nog se fint ut här på vår balkong, i så fall skulle jag nog målat den svart tror jag. Blir så lätt smutsigt med vitt när man har hund... Tål att funderas på! :)

#20 - - dahlarna:

Vilket superfint hjärta du har bland blommorna!!

Upp