Första veckan på Island

Här kommer lite kyligare bilder än semesterbilderna från Thailand. Här i Akureyri på Island är det snö på fjällen, men slask på backen. Första veckan på praktiken har varit intensiv och rolig. Dock är språket inte helt lätt att förstå. Men med kroppsspråk och svengelska kommer man ganska långt! :D Förutom att vara på praktikplatserna (jag och Älsklingen är på olika ställen) har vi badat och fikat och börjat på språkkurs!


Ja, det här är ju främst en blogg om pyssel, växter och inredning. Men jag måste göra er besvikna och meddela att den varan kommer det vara ganska lite av tills jag kommer hem till Sverige igen (18/12). Hemmet här på Island är helt befriat från växter och några växter ute finns ju knappt denna årstid. Och inredningen i huset där vi bor kan närmast beskrivas som ett furuparadis, så jag tror inte någon är så intresserad av det heller. Vad det gäller pysselbiten får vi se. Jag har redan lokaliserat några trevliga butiker med pyssel, papper och kolimjoks (fina bokstavsstämplar a la Fröken Fräken har jag hittat). Så man vet aldrig... Hur som helst ska jag försöka hålla er uppdaterade om vad jag sysslar med, så kika in om ni är intresserade!


Kramar från Island

Resor | |
#1 - - Smamman:

Akureyri är fint. Vissa av de gamla trähusen får man nästan att känna lite svensk västkust/skärgårdskänsla :-) Ligger de pyssliga affärerna vid huvudgatan?

#2 - - Mrs. b:

Vad roligt att få höra en rapport från Island! Hoppas ni får en bra månad där!

#3 - - Bokmalen:

Åååå, så vackert!! Ser fram emot fler inlägg. Ha det så bra därborta. ;) Kramen

#4 - - Malin:

Fina bilder!! Kul att se hur det är på Island. Jag har själv aldrig varit där. Jag har ju i och för sig inte varit på så många ställen, då vi aldrig rest mycket med familjen, då min familj är företagare och inte bara kan stänga hur som helst. Furuinredning låter ju inte så kul:P hihi. Kram Malin

#5 - - LindaLu:

Det var roligt att du gillade köksbilderna! Snart är det dax att bygga ännu ett... ;)

.

Hoppas ni har det toppen i Islandet!!!

#6 - - jenny:

vad kul att få höra från dig:-) Hoppas du har det gott och att du hittar lite att pyssla med.

Kram/jenny

#7 - - Katja:

Tack sötnos :) hur länge är det ni ska vara där? hur hittade ni praktikplatser? :)



Det var ju fina bilder ändå tycker jag, även om de var lite kalla :P

#8 - - Anonym:

Aha, ett livstecken! Man hade ju börjat frukta att det inte gick att uppnå någon internetuppkoppling på Island!



Låter ju inte bra det där med furumöbler. Men tänk så otroligt mycket uppdömd inredningslusta du ska ha när du kommer hem igen. Det låter som en förvirrande blandning av affärer! Både Habitat och tantkläder?! Satsa på inköp av pyssel- och inredningsgrejer, det hade jag också gjort. Pysselgrejer, då behöver man inte krångla sig in och ut ur provhytter, bara en sådan sak!



Spännande med stämplar, jag tycks fortfarande inte ha kommit över min stämpelpassion. Kan bli att reka ytterligare när man ska till Sthlm nästnästa vecka. Och så väntar jag med intresse på att få höra om tygaffären kanske gömde några guldklimpar innuti... jag har just insett vilket finemangtyg som jag hade hemma och som snart ska bli lite julinspirerade kuddar. För helt plötsligt är det ju nästan advent!



Hoppas att ni har det fortsatt trevligt, roligt, intressant och en hejdundrande upplevelse!

#9 - - Mari:

Ha en trevlig tid på Island, inget land man bara åker till så där.......

Den översta bilden är ju otroligt fin!



Kram!!

#10 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka vackra bilder! Speciellt den översta! Det är så kul att vi får följa hur du har det borta på Island!

Här har jag en liten överraskning till dig: http://inredning.webblogg.se/2008/november/veckans-favoritblogg-v-47-1.html

Ha det så bra! Kramar!

#11 - - Anna:

Vad kul att höra av dig och vilka vackra bilder du visar! Jag hoppas att ni får en fortsatt härlig tid på Island! Många kramar från Anna

#12 - - Elin:

Hej!

Tycker din blogg är toppen och har länkat till den på min blogg. Hoppas att detta är okej. Annars får du säga till så tar jag bort länken.

#13 - - johanna:

Hej vill tipsa om MARKET2MEMBERS jultävling.



Bli medlem

tipsa vänner

vinn snygga priser

allt är gratis



gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

#14 - - Little Miss Splendid:

Vad vackert det ser ut att vara! Ska bli kul att kika in här och få lite småglimtar av Island :) Hoppas du får det bra där de kommande veckorna. Kram

#15 - - Rebecka:

Vilka fina bilder, hoppas du har det riktigt bra på Island =)

Kram Rebecka

#16 - - Johanna:

Vad du reser och far man blir ju rent avundsjuk :)Låter häftigt att få uppleva Island! Tänkte tipsa dig om att jag har en tävling på min blogg denna veckan, om du är sugen!



Ha det gott, kram!

#17 - - Jessica:

vad härligt! Förstår om det är underbart!

ha det bäst!

#18 - - Angel Pearls:

Hej -härlig pysslig blogg jag hittade här! Jättefina bilder från Island! Ser att du också gjort jättefina smycken..Hälsningar// Eva

#19 - - Sofie:

Island är ett av mina stora drömresemål och jag är så avis på dig som fått chansen att göra praktik där! Verkar vara så fantastiskt vackert där, vilket dina fina bilder inte mindre påvisar. Skulle vara roligt med en liten tips-lista på affärer och ställen man bör besöka om man reser till omnejden dit du är :) Ha det fortsatt bra "där uppe"! Kram, Sofie

#20 - - Monkan:

Jisses så vackert, jag vill åka dit!



Fråga nån vad pyssla heter isländska, kanske kan du hitta några lokala pysselbloggar :-)

Upp