Hösten 2008


Här är en bild på den skyldige. :)

Hoppas ni inte byggt upp förväntningarna alldeles på vad det är för spännande grejor som är på gång! Det är inget världsomvälvande, men jag kände att jag måste dela med mig lite mer av vad som händer för tillfället och i framtiden. För även om detta är en pysselblogg, så vill jag att ni ska få något sorts sammanhang av vad som händer i mitt liv. Jag har ju valt att blogga anonymt och kommer att fortsätta med det. Men jag tror ändå att ni kanske tycker att det är intressant att veta lite mer. Så ni som är intresserade, så här kommer alltså min höst och vinter att se ut:

Just nu skriver jag ju C-uppsats. Jag skriver den tillsammans med min Älskling. Ja, vi går faktiskt i samma klass! Å vi skriver den på 7 veckor istället för 10 veckor eftersom vi ska till Thailand på semester! Därför är det lite knapert med tid både till bloggandet och andra roligheter, men vi har ju ett soligt mål att jobba mot! :) Vi åker om tre veckor och kommer att vara borta i 15 dagar! Vi ska resa runt lite grann, men mest ta det bara lugnt och njuta av ledigheten! Restips i Phuket eller Koh Lanta-trakten mottages tacksamt!

När vi varit i Thailand så är vi hemma några dagar, sedan åker vi och två andra klasskamrater till Island för att göra vår slutpraktik. Där stannar vi i nästan 6 veckor. Fem veckor är praktik på norra sidan ön, sedan är vi några dagar i huvudstaden. Får man möjlighet att göra praktik utomlands, så varför inte!?

Så... Det blir ungefär 2 månader på resande fot, men det ska bli hur roligt som helst! När vi kommer hem är det en vecka kvar till julafton, så det enda tråkiga är väl att det blir lite mindre julpyssel än vanligt! :) Å efter jul har vi ju läst klart och då är det mer osäkert vad som händer. I mitten av januari är det examen och sedan blir det jobb förhoppningsvis! :)

Men bloggen då? Jo, jag ska blogga så mycket jag kan och vill. Jag har absolut inga planer på att lägga ner bloggen, men hur mycket jag kommer att blogga på Island det får vi ju se!
Personligt | |
#1 - - Isabels värld:

Låter som du har en otroligt spännande tid framför dig!!! Härligt!!! Kram Pernilla

#2 - - Anna:

Oj vad mycket spännande ni har framför er :-) Island ska vara riktigt fantastiskt har jag hört. Jag är allt lite avis, men jätteglad för din skull som får en väldigt upplevelserik höst.



Kram Anna

#3 - - pysselpralinen:

Ja, nu kan jag ju inte låta bli att extremt egoistiskt tycka att det är synd om du försvinner fööör länge från bloggen, för jag gillar ju den så mycket! =)



Och sen är jag jädrans avundsjuk också. Men det är ju sånt man får ta. ;-)



Tycker verkligen ni gör helt rätt som ska resa så mycket och smart att göra det under tiden ni pluggar för tyvärr blir det inte direkt mer tid sen, då blir man mer "tidslåst". Ser fram emot fina foton från resan!



"Den skyldige" är ju så fin, ni behöver inte en kattvakt medan ni är borta? ;-)

#4 - - Nenne:

WOhoooo haha tack för att du delade med dig!

Jag höll ju på att dö av nyfikenhet...du vet jag trodde ju nästan att ni köpt hus eller nåt..kanske här i krokarna...

Kram på dig vi ses i helgen!!

/J

#5 - - Heléne:

Wow vilken spännande höst ni har framför er!

Kram

#6 - - Tjohalias blogg om inredning:

Åh så roligt! Vad avundsjuk jag är, Thailand är verkligen ett underbart land.

Kram Sandra

#7 - - Bokmalen:

Vad roligt för er!! Blir riktigt avundsjuk men om allt går som vi vill och tror så blir det en "långresa" för oss oxå i februari eller nåt. När det gäller Thailand gillade vi "öarna" Koh Tao och Koh phangan bättre än Phuket-sidan... Ska bli roligt att få följa era resor. Storkramen

#8 - - jenny:

Vilken söt liten buse;-)



Vilken spännande höst & vinter du kommer att få:-) låter verkligen hur kul som helst. Hoppas du hinner med några inlägg här på bloggen också så det inte blir helt tyst:-) Kram/jenny

#9 - - Mari:

Den skyldige såg rätt belåten ut...........



Vilken höst ni har att se fram emot både stressig och avkopplande, så spännande!!

#10 - - Jill:

Så härligt det låter. Vi var på Koh Lanta i påskas och det är verkligen urmysigt där. Inte direkt ett partyställe, men väldigt skönt om man vill komma bort och bara slappa. Ett måste tycker jag är att ge sig iväg på en snorklingstur (eller dykning om man vill det). Det finns massor med fantastiska ställen! Vart ska ni bo någonstans? Ska fundera lite och försöka komma på namnen på ett par bra restauranger inne i Saladan. Om jag inte kommer på det får jag rita en karta. Saladan är inte så stort...så det blir isf en karta med typ två vägar. :-)



Ha det bra!

#11 - - Iris:

Får man fråga vad du studerar? Blir väldigt nyfiken eftersom ni ska till just Island, vilket råkar vara mitt kära hemland!



Jag har varit i Thailand och rekommenderar att ni åker iväg på en båtresa till phi phi öarna och snorkla. Ni kan köpa en engångs-undervattenskamera i någon fujibutik innan ni åker iväg. Egentligen behöver ni inte göra så mycket där, det är underbart ändå :)



Ha det bra!

#12 - - Mari:

Så surt att du missade rabatten men på tyger är det 20% t.om i morgon utan kupong, så idag är det till Åhlens igen............

#13 - - Annah:

Åh så härligt det låter. Island har nästan alltid varit mitt önskeresmål. Vi får väl se om jag en dag tar mej dit!

Kram Annah

#14 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va roligt att få höra om dina planer för hösten. Det låter som en spännande och rolig höst! Men oj så kort det kändes till jul nu när du skrev sådär. Ha en härlig dag! Kramar!

#15 - - Lina (ny läsare):

hej! Hittade just hit till din blogg och tycker att den är underbar! Älskar pysselbloggar så här kommer jag titta in igen!

#16 - - Katja:

Ååååååååh så spännande! :) Jag vill också ååka!

#17 - - Iris:

Det bästa du kan göra på island är att helt enkelt vara en typisk turist och åka till blå lagunen och bada, kolla på lite geysrar och njuta av naturen som är alldeles fruktansvärt vacker. Du får lägga upp lite bilder sen på er resa så jag kan få lite hemlängtan :)

#18 - - liljascorner:

Å, va underbart det låter! Vi var på bröllopsresa till Island och jag vill så gärna åka tillbaka nångång. Missa inte de varma källorna :)

#19 - - dahlarna:

Vilken spännande höst ni har framför er! HÄRLIGT! Lycka till med uppsatsen, slutpraktiken & härliga resorna! :-) KRAM!

#20 - - Anki:

Så spännande för er!! Kul att ni studerar tillsammans också. Önskar er allt lycka till!

Anki

#21 - - Sandra:

Jag kom hem från Thailand för ett par dagar sen. Vi var i Karon i Phuket. Ett tips är att besöka nattmarknaden i Phuket Town. Den är på helgerna, börjar runt kl 17 (tror jag)och stänger nog runt tolvtiden på natten. Det finns allt möhligt där att shoppa och det är BILLIGT! Men pruta mycket, man kan pruta ner priset med ca 50%

Upp