Hopp om vår!



Jag sa ju att jag skulle visa upp rea-fatet jag köpte på förra Ålesundsturen när jag hade bakat! Men allt som har bakats här på slutet har fort försvunnit ned i magen innan någon fotografering företagits. Så ni får se fatet tillsammans med några vårblommor plockade på påskpromenad istället!

Fatet köpte jag som sagt på halva priset, men jag har redan glömt vad det kostade... Under en femtiolapp var det i alla fall. Så jag köpte två!! Jag föll för den lite ruffiga keramiken med det gröna mönstret! Det ger känslan att det finns hopp om vår! :)
Saker & detaljer | |
#1 - - Helen:

Jättefint fat, riktigt lyckat fynd!

#2 - - Erika-mode-pyssel-tävling:

Så fint med vitsippor!

#3 - - Monkan:

Åh, vitsippor, då ÄR det verkligen vår! Härliga bilder :-)

#4 - - Annica:

Vilket tjusigt fat

#5 - - Benita:

Vilka härliga bilder :-) Och mycket fint med vitsippor.



Kram!

#6 - - Martina:

Supervackra bilder! Du kan du ;)



Ha de fint

Martina

#7 - - Caroline:

Jättefint! =)

#8 - - Bokmalen:

Å, nog andas det vår om det fatet! Gillar färgen!!! Blommorna är ju inte fel heller! ;)

Idag har vi haft vårkänning här oxå.

Kramen, Maria

#9 - - Z - Sara:

Åh vilket fint fynd! Jag älskar verkligen allt det äppelgröna. Det passar så bra nu i vår. Man blir glad - och är det dessutom reafynd och billigt är det ju ännu roligare :)



kramkram

#10 - - Inspirera Mera:

Vilken härlig färg det var på fatet!

Kram Sandra

#11 - - Fröken Fräken:

Vitsippor slår fikabröd tycker jag, eftersom jag så sällan ser några sippor här. Fika lyckas man ju få se lite oftare, innan antingen min bror eller herr Fräken lyckas äta upp det.. ;-)

Supersnajsigt fat! jag är väldigt svag för allt som ser hantverksmässigt ut, och med det menar jag sådant som inte ser helt perfekt och maskintillverkat ut (även om det naturligtvis också finns många hantverkare som kan slöjda för hand utan minsta defekt)



Jajamen, cernitlera var sannerligen en hit! Jag har tidigare mixtrat med trolldeg, men det blir ju inte alls lika bra. Tänkte att det kunde vara piffigt och baka ett gäng till som man kan ha och hänga runt "gåbortblommor" framöver.

#12 - - Annelie Swärd:

vilket fint fat! Gillar grönt, härligt vårlik färg =)



Hoppas påsken var bra!



Annelie

#13 - - Anneli:

Hej!

Tack för din goa kommentar hos mig!!

Vilken fin blogg du har...snygg layout och -bilder!!

Den svarta lampan har jag köpt hos Butik Sophie i Köpenhamn...den är gammal och rostig, men jag har sett att det har kommit liknande nya...

Ha en skön vecka:))

#14 - - Åsas formaliteter:

Jättesnyggt fat verkligen, i precis rätt vårgrön nyans! Vitsippor har jag inte sett några än, men några blåsippor som stack upp vid vägkanten på landet såg jag på påskafton. Härligt vårtecken! Hoppas att påsken har varit bra!

Kram Åsa

#15 - - FURNISH.etc:

Vilken mysig blogg med finfina bilder!

#16 - - Bibbi:

Vilket underbart fat! Du har

verkligen gjort ett fynd. Grattis! Jag är något avis på dig;-)

Upp