Konsten att fynda

Jag är inte speciellt förtjust i att gå på rea egentligen. Trångt och stojigt och dessutom köper jag ofta något jag sedan inte använder bara för att det var billigt. Men jag tycker ju ändå att det alltid är kul att fynda

Loppis är ju såklart det ultimata fyndarstället, speciellt billiga på-landet-loppisar. Sedan gillar jag även sådana små undangömda reabord på inredningsaffärer. Där brukar jag ofta fynda saker som jag gillar även när jag komit hem!

Så även sist när vi var in till byn (ja, stad heter ju by på norska, visst är det konstigt!). Jag fyndade fina halvlinnekuddarKremmerhuset Ting og Sånt i grått och olivgrönt för en norsk tia styck! Bra pris utan trängsel! :) De pryder nu soffan som är även uppiffad med randiga fleecepladar från Kid.

Saker & detaljer | |
#1 - - Milla:

Ja, näst efter loppis så är de där fyndborden de bästa! Så snygga kuddar!!

Kram

#2 - - Mrs. b:

Fyndpris, vilka fina kuddar!

#3 - - Jenny:

Vilka fina kuddar - det är kul att få piffa med nytt i hemmet. Det blir inte så många nyinköp hemma hos oss i väntan på husflytt - men sen så :-) Kram Jenny

#4 - - Emilia:

Vilka fina kuddar. Det var verkligen ett bra fynd! kram.

#5 - - jenny:

Vilka fina fynd och till et bra pris:-)

Kram

#6 - - jenny:

Vilka fina kuddar du fyndat!!

Kram

#7 - - Fröken Fräken:

Jag älskar reor! Jag tror inte att jag är kapabel att köpa något till fullpris?! Men tycker ändå att jag är hyfsat bra på att inte komma hem med vad som helst bara för att det är billigt.



Kuddfodralen var ju underbara! Gillade verkligen den där olivgröna kudden, jag är svag för smutsiga gröna färger (trodde att jag köpte ett vitt och smutslimegrön-randigt tyg på Linum tidigare i somras, men den visade sig vara mer vit och gulrandig... och gul...) Kremmerhuset brukar herr Fräken ju alltid besöka när han är i Narvik och det är en affär som jag också skulle vilja hänga på!



Här är det stora (nåja...) nyheter på gång. Ohlssons tyger ska flytta till ny lokal, och jag hoppas på megaflyttrea :-) Fast idag fyndades mer vitt linne för 35 kr metern där på vanlig rea, och det var ju också rätt okej! Nu får det bli fort helg igen, för nu vill jag sy!!

#8 - - Isabels värld:

Vilka fina fynd du gjort!! kram Pernilla

Upp