Det går lika bra med selleri

Tack för alla fina kommentarer till förra inlägget! Det gör gott för pyssellustan! :)



Jag fick några frågor om färg och tillvägagångssätt för brickan så jag tänkte förtydliga lite bättre. Jag sprayade brickan med svart sprayfärg. Jag letade på den lokala pysselbutiken efter en vit stämpeldyna men utan resultat. Så jag tog det som fanns hemma, dvs vanlig vit hobbyfärg (vattenbaserad akrylfärg)! :) 

För att kunna stämpla med hobbyfärgen tillverkade jag en stämpeldyna av en halv kökssvamp som jag hällde lagom med färg på. Hobbyfärgen går att torka bort med en trasa om bokstaven blir ful eller sned. Kanterna som kan uppstå av stämplarna torkade jag bort med hjälp av en fuktad tops. Det fungerade faktiskt både på brickan och på krukan, men det gäller dock att vara ganska snabb! Dvs torka direkt om det blir galet!

Visst har jag förresten hittat en fin kruka vid glasinsamlingen!? :)
Stämplar och Pennor | |
#1 - - Anna:

Grymt fina grejer du pysslat!!! Brickan var riktigt fin...älskar det där med bokstäver ord och meningar. Ilike!!Kram Anna

#2 - - A-C:

OJ! Ett till nytt pysseltips!

Och med det menar jag nåt nytt som ingen annan redan visat :)

Tackar så mycket! Blir allt lite sugen på att stöka till här hemma nu, även om jag egentligen borde röja upp i stället ;)

#3 - - Julia:

du är så himla duktig, massa kul i din blogg!



sv: Tack och tack och tack! Blev helt förvånad att jag var länkad, innan dess var jag inte ens så aktiv bloggare :) Aktiv pysslare dock, haha. Vad tycker du om armbandet i dagens inlägg?

#4 - - Fröken Fräken:

Äntligen börjar jag ta mig in på bloggar igen! Har mycket kommenterande att ta igen efter att blogspot slängde ut mig hela tiden både igår och i förrgår. Jag fattade inte vad som var fel, och ringde min bror och tyckte att han kunde lämna festen han var på för att komma och hjälpa mig med datastrulet. Märkligt nog tyckte han inte likadant!



Härligt med den utökade informationen! Och det är nog mycket bättre med vit färg än vit stämpeldyna. Köpte en sådan på Granit och den fungerade inte!! Syntes ingenting av den vita färgen, inte ens på papper... tror även att vanlig färg är lättare att korrigera, stämpeldynefärg har en tendens att fastna direkt.



Taskigt att det blev hinder i vägen för loppisbesök! Men naturen har ju ingen lag.. här gick det desto bättre att fynda, man kan möjligen tycka att solen stekte en välgrillad.. Loppisar är nog bättre inomhus!

#5 - - Inspirera Mera:

Vad fint det blev!

Kram Sandra

Upp