Drömmen om en trädgård

Tänk om man hade en liten liten täppa, umpa umpa fallerallera!



Men nu har jag inte någon täppa, så jag får njuta av att plocka in penséer från den ensamma lilla krukan ute på terassen. Drömmen om en trädgård lever dock vidare och jag hoppas på att nästa sommar, då ska jag ha en alldeles egen täppa med alldeles egen jord att gräva ner fingrarna i! :)
Snittblommor | |
#1 - - Kattis:

Den där lilla täppan, som jag njutit av ända sen vi flyttade in i vårt lilla parhus i april njuter jag fortfarande av varje dag! Det är så himla härligt... Undrar om jag tycker likadant i vinter när snöslasket ligger som ett tjockt täcke som måste skottas bort? Hihi... Jag tror det! :)

#2 - - Fröken Fräken:

Tills du får den där täppan så får du tänka positivt; dvs tänk vad mycket ogräs du slipper rensa bort, och gräs som inte behöver klippas eller rosor som får löss... och när du väl får trädgård som kommer du ju så klart inte att något av de ovanstående problemen!!



Jag hoppas också på att solen fortsätter att skina och att det blir varma dagar. Jag vägrar att acceptera att sommaren på något vis redan skulle vara över, det har bara blivit lite svalare...



Men så fräckt att Ikea inte skickar någon katalog till dig! Men nog borde de väl släppa den i Norge snart också?



Och nu har jag fått mig nya stämplar, från Granit (syns på deras startsida, men man hittar dem inte någonannanstans... tur att man kan tvinga en Sthlmsbo att åka och köpa och skicka hit!) så det kanske kan inledas lite mer stämpelprojekt i helgen. Är sugen på att testa att använda färg och inte bara stämpeldyna.



Förra gången jag gjorde kuddfordal och skrev med textilpenna så var det ju på linne, och det gick inte riktigt att få något flyt i stilen, det var för grovt. Men bomull funkar ypperligt!

#3 - - Inspirera Mera:

Jag drömmer också om en trädgård, fast jag inte har speciellt gröna fingrar.



Svar:

Ja det är riktigt spännande, nu är det bara 9 dagar kvar innan lanseringen! Kram Sandra

#4 - - Monkan:

Jag skulle också vilja ha nåt "ute", balkong eller uteplats. En och annan växt skulle jag väl ha, men mest för att ha en myshörna att inreda :-)



Vad fint du gjorde med hjärtan på tråd-krukan, så passande! Och vilken bra beskrivning av din metod, tackar. Bra tips om stämpeldyna av kökssvamp, svampar är bra :-) jag använder badsvamp till rengöringen av stämplarna, och idag till att bre ut lim.



Stämplarna som Fröken Fräken skriver om kan du se hos mig. Jag gjorde spaningen och sen ordnade hon inköp via bulvan :-)

#5 - - Katja:

penséer är väl fina ändå :)

Upp