"Man tager vad man haver"



Det här är min nya blogghörna! Vi bor som sagt i en möblerad lägenhet och vi fick jobba lite för att få det någorlunda mysigt. Men vi tog med lite pyssel och pynt för att piffa upp stället. Och vem har sagt att man inte kan ha en duk på skrivbordet för att öka mysfaktorn!? :) Duken av tyg från Åhléns och ljusstakarna från Lagerhaus fanns i förra lägenheten oxå, men radion från ÖB (tack Jenny för tipset!) köptes in för att ha någon ljudmaskin här i Norge.

Vi trivs bra på nya jobbet, men det tar ju såklart på krafterna att börja på ett nytt jobb. Nya människor och nya rutiner! Den mesta tankekraften går till arbetet, så något pyssel har jag inte orkat med. Men nu är det ju helg och vi ska ladda batterierna, så föhoppningsvis vaknar även pyssellustan till slut! :) Jag såg att de hade fina garner nere på butiken!!

Uppdatering 090810: Kom på att jag glömt skriva att datorn kan bli varm om den står på textilier och inte direkt på skrivbordet!
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Mrs. b:

Vad roligt att ni kommit i ordning där! Ljusstakarna såg jättefina ut!

Trevlig helg!

#2 - - Fröken Fräken:

Ah! Ännu ett livstecken! Jag hoppas att du snart får till lite pyssel, för utan pyssel blir ju livet ack så tomt!

Det såg ju ut att vara en trevlig lägenhet, vit pärlspont (jag är inte någon expert på träbeklädda väggar, så det kan ju egentligen heta något helt annat) och trägolv, jag menar i plötsliga lägenheter som man lyckas få tag i brukar det ju oftare vara vara orangea väggar och blått plastgolv, typ.



Här har jag hållit på och bråkat med en gardin från Lagerhaus. Köptes redan i somras men kom inte upp förrän nu. Eftersom den naturligtvis var snett sydd sydde jag om den. Men jag är skeptisk. Mycket skeptisk. Den hänger liksom inget snyggt... Mnjae... den lever farligt!!



Oja, det är mycket nytt och utmattande på ett nytt jobb. Det är först nu jag börjar känna att jag har kommit in i mitt jobb, som jag började på i maj i förra året... (oj, inte för att vara skrämma slag på dig alltså. Det är bara väldigt mycket regler och lagar och "som vi alltid har gjort" på mitt jobb...) Ha det så mysigt!!

#3 - - Monkan:

Vaddå duk? Det där är ju tyget som jag har till mina vardagsrumsgardiner :-) Härligt att ni kommit i ordning i Nya Landet. Och helt underbar bild på fjorden!

#4 - - Jo:

Härligt att höra lite från dig och skönt att se att du tog med dig pysselnerven utomlands! :)



Hoppas att ni njuter av den lediga helgen nu då, när det är så mkt nytt på jobbet!

#5 - - Mari:

Mysig hörna ni fått till....radion är ju perfekt, har en likadan och är helt Ok att lyssna på.



Kan tro att det är mycket att sätta sig in i och det ta verkligen på krafterna.



Ha det så gott!!

#6 - - bea:

oh va fint

#7 - - Lilja's Corner:

Du har ju fått till det riktigt mysigt i din blogghörna! Fortsatt lycka till med jobbet!

#8 - - Anne:

Hej, tack för din kommentar. Intressant att läsa din blogg, grattis till jobbet ni hittat i Norge. Måste vara en omställning att flytta dit, men tur att ni är två som åkt iväg. Ha det så fint :)

#9 - - Jill:

Så skoj att ni finner er till rätta. Riktigt mysigt har det blivit i blogghörnan iaf.



Det finns en hel del norska nätbutiker. Jag har handlat från

http://www.creme.no/

http://www.boligfryd.no/



Ett litet tips är att titta in på Norske Interiørblogger:

http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/



I spalten till vänster finner du många nätbutiker. Dessutom kan du nog hitta en massa spännande bloggar här.



Hoppas du får en bra start på nästa vecka!

#10 - - Johanna.B:

Vilken fantastisk plats du har lyckats ordna till dig, och kul att höra att ni är på plats och att det går bra!



Kram

/Johanna

#11 - - Frida:

Vad kul att få se hur det ser ut där du bloggar!

#12 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Roligt att se hur det ser ut när du bloggar. Va mysigt det blev trots att du inte har så mycket egna saker. Hoppas att helgen var bra! Kram

#13 - - Lizaloop:

Jag har spanat på det där tyget hur länge som helst, tycker att det är skitsnyggt, men jag får ju aldrig tummen ur att köpa det :0/

#14 - - Kikan:

Åh vilken mysig hörna!!! Nytt jobb brukar ta tid och energi men när man väl kommer in i det kan man få energi till annat. Kram Kikan

#15 - - Annah:

Ser riktigt mysigt ut! Gillar tyget!

Kram Annah

#16 - - Milla S:

Så fint det blev!

Kram

#17 - - Sus i Hus:

Va härligt att ni har kommit i ordning och trivs. Må så gott! KRAM

#18 - - Sofie:

Vilken utsikt ni har och vilken mysig datahörna ni fått till det :) Förstår att det är krävande med ett nytt jobb, mycket att ta in och allt! Ha det fint! Kram, Sofie

#19 - - Marie:

Mysig hörna du har där, ÖB kan man fynda på har jag märkt. Hittade både söta ljusluktor, krukor och kakfat för nästan ingenting.



Ha en fortsatt trevlig dag, kram Marie

#20 - - julia:

Hej! kom in på din sida efter att jag sökt om tyger,,,jätte snyggt tyg,skulle passa mkt bra i mitt hus,,undrar om det finns ute nu i butik.tack på förhand..mvh julia

#21 - - Johanna:

Ser riktigt mysigt ut tycker jag! Fina ljusstakar!



Trevlig helg! Kram Johanna

#22 - - Emma:

Ser ju jättemysigt ut!!!=) Ha en trevlig helg, kramar emmsan

#23 - - Junitjej:

Vilken mysig blogghörna!!

#24 - - Iris:

Det var en riktigt mysig blogghörna tyckte jag. En fin stol hade du också, ser väldigt charmigt ut :)



kram /iris

#25 - - jenny:

Hej!

Jag är på jakt efter en liten radio som man kan ha på altanen, är det bra ljud i den du har. Jag vill inte ha "ett vasst skränigt ljud".

Vilken utamaning du gör, nytt land och jobb!!! (om jag har fattat dig rätt) LYCKA TILL!!!

#26 - - Pysselprinsessan:

Jenny: Jag tycker att det är helt ok ljud i radion. Ingen superljudanläggning kanske, men för priset och storleken är det helt ok! Inte speciellt vasst utan helt ok! :)



♥ Kramar Pyssleprinsessan ♥

Upp