Pyssla mera!?

Ja, här har man en blogg som heter Pyssla mera och det var ungefär 2 månader sedan jag visade senaste pysslet! Oj oj, jag får helt enkelt rycka mig själv i örat och pyssla mera! :D

Innan semestern blev det knappt något pyssel alls utan desto mer övertid... Jag vet ju själv hur bra jag mår och hur avkopplande jag tycker det är att pyssla! Men ibland när man är stressad så blir man nästan för stressad för att hinna koppla av. Visst är det konstigt!? :)

Idag tog jag mig i kragen och pysslade lite med sprayfärg och stämplar. (Material kommer från gubbdagiset som vi pysselälskare nu tagit över. ;D Ja, ni vet säkert vilken butik jag menar!) En bricka som tidigare hade julmotiv fick en helt ny look med svart färg och vita bokstäver!

Stämplar och Pennor | |
#1 - - Elin:

Åh, så snyggt! Du kan verkligen det där med att pyssla... =)

Kram

#2 - - Jill:

Så snygg den blev. Skönt att få pyssla lite, det är verkligen avslappnande när man får tid till det.



Ha det fint!

#3 - - Helen:

Så snygg! Lagom enkel!

#4 - - Vardagstugg:

Så snygg! Tror jag måste bege mig till gubbdagiset omgående..=)

#5 - - Lilja's corner:

Underbar! I like!

#6 - - Inspirera Mera:

Åh så fin den blev!

Kram Sandra

#7 - - Fröken Fräken:

Men det får man ju lov att säga, att när du sätter igång och pysslar så gör du det med stil och finess! Huuuur har du lyckats få bokstäverna så perfekt?? Jag antar att du använt dig av någon annan färg än sprayfärg för dem, eller??



Här har jag dragit igång alldeles för många pysselprojekt, plus målning och tvättning. Och det är så ostädat här hemma att det börjar klia över hela mig av irritation ;-) Eller så är det värmen som gör att det känns som om det bara är för mycket just nu.. tur att herr Fräken är härdad.. de håller på och river ner tak och väggar borta hos hans pappa och jag tröstar mig med att jag åtminstone inte har så stökigt..än. Jag hoppas på att jag grips av en energikick vid 22.30 som jag brukar...



Undras om jag skulle ta och flytta på sängen...

#8 - - pysselpralinen:

Oh, vilken comeback sen! Med sådana där fantastiskt perfekta pysselalster kan man som bloggbesökare vänta tålmodigt både en och två månader. Jag är imponerad över hur jämnt och fint du har lyckats få färgen och bokstäverna.



Jag är också tillbaks efter lite semester. Fast det blir bara en vecka, sen ska jag ta en vecka ledigt till. Det är bara en dryg månad kvar nu för min del "på annan ort". Det känns både konstigt och underbart i en enda stor härlig blandning, men allra mest underbart. Fast hur jag ska få motivationen att räcka till den sista månaden på jobbet det vet jag faktiskt inte riktigt.



Hur går det för dig? Känns det bättre i Norge, mer hemma, eller är det bara en enda lång startsträcka för att nå målet och hitta ett jobb "Hemma"?

#9 - - lolla:

supersnygg den blev brickan....jag fattar direkt vilken affär du menar :)

det där ska jag åxå testa....har dessa stämplar,vilken färg har du använt till stämplingen?

kram lolla

#10 - - Jenny:

Va jättefint du har gjort! Hur tufft och personligt som helst! Även hos mig råder både pyssel- och bloggtorka, men snart så :-) Kram Jenny

#11 - - Milla:

Åh så fint!!!

Kram

#12 - - Mrs. b:

Fin bricka - enkelt och fint!

#13 - - Dahlarna:

Åhh vilken FIN! Tänk om jag också hade den förmågan att se, att en julbricka skulle kunna bli så fantastiskt fin! Hoppas att allt är bra med dig! Kram

#14 - - Iris:

Väldigt fin bricka. Verkar inte så svår att göra heller :)



kram /iris

#15 - - Ann-Christine:

Det tipset tackar man för!

Kom genast att tänka på en bricka jag har och inte gillar mera :)



Ha en skön pysselsöndag!

#16 - - Kikan:

Åh vad snyggt det blev, dessutom väldigt inspirerande! Har själv lite fula brickor som skulle kunna hottas upp :) Kram Kikan

#17 - - Junitjej:

Så fin brickan blev!!

#18 - - Lina:

Underbart fint! Måste absolut bege mig till gubbdagiset och införskaffa mig material! Tack för inspirationen!

#19 - - Emmy:

Brickan blev jätte fin! Du är verkligen duktig och kreativ.



Hoppas att du har en fin dag.

#20 - - Monkan:

Åh sån fin bricka, och du måste vara bästa vän med bokstäverna :-) jag tycker att vissa av dem har en viss förmåga att "flyga", i alla fall mina, måste lära mig vilka man måste hålla lite längre ner. Håller på med min första stämpling...



Perfekt att ta en julbricka, då blir det ju lite berättigat att köpa lite nya grejer till jul ;-)

#21 - - Julia:

Så underbar blogg, underbart att se att du pysslar med så mycket olika grejer!! :D Och att du dessutom kommer från Umeå var också kul att läsa, en lokal inspirationskälla :)



För du inspirerar verkligen mig - älskade din ståltrådsängel!

#22 - - Rake K:

Hej!

Superfin liten bricka!



Jag har oxå köpt på mig lite stämplar från gubbdagiset! De ligger ju i en sån söt ask oxå som pricken över i:et!



Ser fram emot mer pyssel!!



Kram Rake K (Martina)

#23 - - Emmalill:

Så fint. krukan var enormt charmig oxå:)



Emmalill

#24 - - Marita:

Åhh så fiint!

Men du en fråga! Vad har du för färg på stämplarna??



För jag har stämplat på vita trä-ramar med vattenfast färg, sån man använder till scrapbooking. Men efter att färgen torkat o sen när man rör vid bokstäverna så suddas färgen ut!

Inget bra alltså.



Undrar hur du gjort?

#25 - - Pysselprinsessan:

*SVAR:* Ang frågor om färg och tillvägagångssätt så har jag gjort en beskrivning i nästa inlägg! Kolla där så hoppas jag att ni får svar på era frågor! :)



♥ Kramar Pysselprinsessan ♥

#26 - - Marina:

gud vilken bra idé så hima fint det blev. borde man kanske pröva på... kul ide! Så fin blogg du har!

Upp