Hallen innanför hallen



I den inre hallen är ganska liten och inte möblerbar direkt. Här finns dörrar till sovrum, kök och vardagsrum, 2 krokar på väggen en matta på golvet samt något som jag antar är en gammal telefonstation! Kul att den är bevarad! Och den fungerar perfekt till mobilavläggningsplats så den fyller fortfarande sitt syfte.

Den lilla etiketten med telefonnumren till Vaktsentralen går fortfarande att läsa. Ralph han är som en liten vaktsentral i sig när han sitter och vaktar på dörren. Det bor nämligen fler katter i huset vilket han och Glenn har kännt av. Eller så kanske han vaktar så att ingen tar min nya fina väska som jag loppisfyndade tillsammans med Norgeburkarna häromveckan, vem vet?
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Fröken Fräken:

Nämen, det här börjar bli nästan kusligt! Först Norgelasburkarna och nu drivveden! Jisses! Vem har telepatisk förmåga nu?? Finfin träplanka, den där kan man ju hitta på vad som helst med. Minns inte riktigt Ernstlampan, men nu måste jag ju ta reda på vilken lampa det är! Jag får googla på det!

Och vilken otroligt charmig hall, med den

Och

#2 - - Fröken Fräken:

(vad hände där? Kommentaren bara drog iväg??)

..där telefonluckan, vilken tur att de sparat den. Hade inte etiketten varit kvar hade jag annars gissat på något slags kikhål för portvakten.



Och tänk, iövermorgon är ni på väg hemåt! Jag gissar att det känns skönt trots den långa bilresan (men sådana där bilavstånd är vi väl vana vid häruppe?) Håll fokuset på loppisarna när bilresan börjar kännas för tradig! Imorgon ska jag med jobbet på lite utflykt österut, och jag skulle så gärna vilja till in på ett armélager på vägen. Låter ju inte så spännande, men jag har fått nys på att de har en massa i zinkväg samt trevliga trälårar. Men sådant förstår sig ju inte resesällskapet på...

#3 - - Rake K:

Va fiiint ni bor!



Du som har bra smak... Vi har pärlspont i hallen. Jag är lite "allergisk" mot denna men känner att det är för stort projekt att ta ner den nu...



Nu till min fråga?

Vilken stil tycker du passar?

Innan vi flyttade hade vi lite 50-tals inspirerad stil med kitschiga inslag i svart men det passar sig inte nu. Vad hade du valt för stil??

Panelen kommer att målas vit! (är ljusgrå för tillfället)



Kram Martina (Rake K)



#4 - - Anonym:

Hej! Såg din fina planka i ett tidigare blogginlägg! Jag håller precis på att (för 5 min sedan!)att lacka en egen planka som jag också hittat ute i naturen. Min är dock lite mer ojämn. Nu lackar jag den med en helmatt ofärgad lack. Tänkte sätta upp den på väggen med ett par konsoller och använda den som tavelram. Kommer att blogga om den när den är färdig!Titta gärna in på min blogg har massor med pysseltips!

#5 - - Caroline:

Så fint! Ha det bra!

Upp