Norgesglass

När vi var på loppis förra helgen spanade jag efter Norgesglass, eller Norgeburkar på svenska. :) Och jag fann ett par fina! När vi kommit hem sa Älsklingen att han även sett större sådana burkar inne på loppisen, men de missade då jag! Attans! Det får bli en retur till loppisen alltså! Tur att älsklingen också gillar loppisar!



Vi hade besök från Sverige i helgen och det blev inte mycket bloggning alls! Just nu känner jag mig sliten av jobbet och att vara långt hemifrån men det piggade upp en hel del att få besök! Och så har jag ju faktiskt semester i 3 veckor snart! Nästa torsdag efter jobbet åker vi raka vägen hem (eller så rakt det går i alla fall)! Sen har vi fått förlängning av vikariatet till augusti 2010. Oj, det känns konstigt att tänka att vi ska vara kvar här i Norge så länge... Det återstår helt enkelt att se.
Saker & detaljer | |
#1 - - Anna:

Vilka fina Norgeburkar! Jag kan tänka mig att det finns mycket fint på loppis i Norge med...



Jag går också och väntar på ledighet, för nu behövs den verkligen. Sköt om dig! Kram Anna

#2 - - Fröken Fräken:

Ahhh! Där får man se dina fina burkar!! Vi är ena riktiga lyckostar som har ett par. Men, knep inte herrn burkarna direkt när han såg de stora? Nåja, nu får du ju en anledning att åka dit igen!

Imorgon ska jag jobba över och börja lite senare istället, så då hinner jag åka till Återvinningen (som nu enbart har vardagsöppet, 10-16.. vad är det för tider??) Yej!! Jag hoppas på fynd!!



Det låter som om det är stooor längtan tills semestern påbörjas. Det råder samma läge här kan jag säga! Fast jag ska ju åka bort på semestern.. helst hade jag nog bara velat vara hemma och dona, men det blir nog bra när man kommer iväg!

#3 - - Bokmalen:

Dom är bra fina dom där burkarna!! Skönt att ni ska åka hemåt snart. Men det är väl bra att ni fått förlängt!??? Eller flyttar ni hemåt när/om ni får jobb här!???

Min sambo ska till Norge på Rallycross över midsommar. Då passar jag på att åka till min mor i Stockholm. Det ska bli kul att se "nya" vyer efter att ha varit "fast" i lägenheten sen i December!! ;)

Stor Kram, Maria

#4 - - Jill:

Vet du - efter 2.5 år i Norge har jag ännu inte några Norgesglass!?! Ser dem ofta på loppis, men ännu har det inte blivit så att jag köpt. Skärpning... ;-)



Så härligt med en bukett lupiner!

#5 - - A-C:

Åååh jag älskar lupiner!!

Jättefina burkar du har köpt också, dom är speciella.

Hoppas ni har det bra, kram A-C

#6 - - Rake K:

Vilka fina bilder!

Va duktig du är!!!



Ha det så bra! /Rake

#7 - - Monkan:

Det ser mysigt och fint och trevligt ut i nya hemmet och vilken fantastisk vidunderlig magnifik utsikt ni har!!!



Norgeburkarna är ursöta och vilken kanonbild du hade på Tisdagstema.

#8 - - ღ DesignByMilly ღ:

Hej Hopp!

Kikar in hos dig...



Allt väl?



//Kram Milly ღ

#9 - - Johanna:

Vilka fina burkar, och vad mysigt ni verkar ha det i nya lägenheten, utsikten som skymtar i fönstren ser ju helt fantastisk ut!



Trevlig helg! Kram Johanna

Upp