Pingsthelg

Ja, då är helgen snart över... Här i Norge har vi lite kvar av pingsten då även annandagen är röd! Här har man slagit på stort och är ledig både på nationaldagen och annandag pingst! ;P Vädret har varit fantastiskt och det är nästan skönt att denna dag varit lite disigare och svalare! Huden är i alla fall nöjd över det! :)



Vi har spenderat helgen med en tur in till staden. Där fyndades lite på loppis och lite på vanliga butiker. Bilder kommer! Sen har vi mest intagit ryggläge på terassen! Den har vi inte pyntat så mycket då vi ska åka hem 3 veckor på semester i juni/juli, men några penséer får liva upp lite grann!

Vi har faktiskt 2 cafégrupper på terassen. Vi tog med vår egna från Sverige (på bild) och sedan så hade hyresvärdinnan faktiskt ställt upp ett litet bord och 4 stolar till oss! Härligt med valmöjlighet! :) Terassen når vi förresten från köket, kika noga så får ni en smygkik på kökstapeten! :)
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Märta:

Guuuuud vilken utsikt!

Har bott i Åre ett par år och påmindes nu om utsikten!! Underbart...



Fin blogg förresten!



/Martina

#2 - - Inspirera Mera:

Vilken underbar terass och utsikten är helt fantastisk!

Kram Sandra

#3 - - Jenny:

Oj herregud vilken utsikt :-O Jag skulle nog sitta där i ur och skur om jag hade det så bra ;-) Fräsiga 50-tals tapeter! Kram Jenny

#4 - - Bokmalen:

Vilken helt otroligt vacker utsikt ni har!! ;) Blir alldeles till mig...

Vad trevligt att dom har kvar annandag pingst. Har ingen känsla för pingsten någe mer nu sen den lediga dagen försvann. Lite tråkigt tycker jag. Spännande att få se vad ni shoppat för något.

Kramen, Maria

#5 - - Jill:

Ja visst är det härligt med långhelg! Bra att bo i Norge... :-) Speciellt när det är så fint väder, och som ni har en härlig terass att njuta på. Underbart!

#6 - - Sara:

Wow vilken utsikt ni har! helt underbara bilder!

#7 - - Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥:

Men gud vilken utsikt. Helt otroligt, osannolikt vacker!

#8 - - Junitjej:

Så fina bilder!

#9 - - Mari:

Wow! Vilken terass ni har....och underbar utsikt. Kan det bli vackrare?



Ha det så gott och kram!!

#10 - - pysselpralinen:

Okej. Nu hade jag ju tänkt skriva: "Men Herregud vilken vidunderligt vacker utsikt ni har!!!" Men jag ser att typ varenda kotte redan har skrivit det så jag väljer att bara mumla "Ja det ser väl okej ut".

Hm. Kanske känns det lite lättare nu att behöva jobba så långt hemifrån när lägenheten är fräsch och nyrenoverad, solen skiner och utsikten är gudomlig? Fast jag förstår så himla väl att det inte räcker, jag vet precis hur skittråkigt det är att ha hemlängtan men "tvingas" jobba på annan ort bara för att få erfarenhet och referenser. Jag har valt ett yrke i närheten av ditt och det är svårt att få jobb i Sverige i min bransch. Men jag kan faktiskt tänka mig att byta. Kanske till och med plugga något nytt, även om det helst isf skulle få vara en ganska kort vidareutbildning.



Visst är det härligt att kunna dela med sig av lite restips? Jag hoppas på att få bra tips om roliga butiker i Norge också. När ni var på Island hade du ju hittat väldans fint pynt till adventsljusstaken! Man behöver inte direkt berätta om alla sina shoppingplaner för sitt ressällskap, det gjorde inte jag heller utan tog det lite allt eftersom, typ en butik om dagen, så att han fick vänja sig lite vid tanken och inte riktigt hann komma med några stora protester. Funkade ganska fint faktiskt. :-)

#11 - - pysselpralinen:

oj oj, vilket snurrigt meddelande det där blev.Jag ber om ursäkt om det blev lite virrigt. Jag är nog lite trött nu. Dags att lämna kontoret och bege sig hemåt! :-)

#12 - - Annelie Swärd:

jag måste instämma i att utsikten är underbar! wow!



Ha det gott!

Annelie

#13 - - Fröken Fräken:

Nu vet jag! Du har photoshoppat in den där utsikten! För den kändes ju nästan för vidunderlig ut för att vara sann!! Slår min balkong med hästlängder, jag har ju delvis utsikt över en cykelväg samt en parkering.. riktigt romantiskt... ;-) Jag klurar fortfarande på tyghängen på min balkong, men njae... kanske beror på att jag inte har hittat det ultimata tyget än?



Nämen, det var väl tur att du också fick dig ett par Norge-burkar! Så det finns riktigt stora också?! Kom till mamma säger jag bara. Skulle mycket gärna se några sådana till tvättmedel, även om det blir lite tungt att släpa på.. Men man får ju offra sig :-)



Ljusstakarna var i sådan där mässingmatt färg, smutsguldiga kanske man kan beskriva dem som? Så då lyste den mörkare färgen och "krusidullerna" igenom på ett färträffligt sätt om man bara målade ljusstakarna ett varv med den vita färgen.

#14 - - Tilda:

Oj! Vilken underbar utsikt! Helt fantastiskt!

Upp