Nya lägenheten

Lägenheten vi har flyttat till är en 2:a på uppskattningsvis 50-55 kvm. Det är en väldigt mysig vindsvåning med takterass i ett gammalt hus. Den har nyrenoverat badrum och är nymålad och uppfräschad, men med vissa gamla charmiga (och en del mindre charmiga) detaljer kvar. Ni kommer att få se både och, jag lovar!



När man bor möblerat, som vi gör idag, så kan man ju ha väldigt tur och såklart väldigt otur med inventarierna. Förra lägenheten var ett hopplock av mest gammalt rat, medan det i denna lägenhet finns en del guldkorn. Som denna fåtölj till exempel. Den hade gärna fått följa med hem när vi har jobbat klart här i Norge (fast kanske med ett annat tyg tror jag)! Ja, jag skulle gärna ta med utsikten för den delen också! :D
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Fröken Fräken:

Nämen så trevligt att ni äntligen fått ta den nya bostaden i besittning! Får symaskinen börja jobba nu med nya gardiner?? Ja, jag bodde ju möblerat när jag pluggade... bara brunbetsade möbler.. jag höll på att försmäkta! Den där fåtöljen var ett helt fint kapitel för sig!



Och jag får nog lov att säga att med den utsikten kan man leva med en del mindre bra...



Förresten, är du synsk människa?? Här traskar man in på Kupan idag, och vad får man se om inte Norgeglas!! Eller jag tror det iaf. Konservburkar i glas, med texten Norge på i kursiv stil, och med lock i glas och aluminium? Jag slog till på båda!



Nej, jag och metalltråd kommer bara inte överens.. så blomdekorationen är köpt, jag har för mig att den är från Madame Stoltz sortiment.



Hm, orange eller gul..vilket är den värsta färgen...? Terracotta, som den färg det kan vara på tapeter från 90-talet, det är nog den värsta! Alltså , jag tycker ju att roa är himla fint på andra ställen, men när det kommer hem till mig så vill det sig inte riktigt. Nu sitter det prickiga pappret uppe fortfarande, men det beror mest på att jag haft så fullt upp med annat!

#2 - - Bokmalen:

Fåtöljen ser likadan ut som den fåtölj vi fick efter morfar. Fast vår har högre ryggstöd. Tänkte klä om våran när vi nån gång flyttar för som det är nu så får den inte plats!! Men jag gillade den så den får bo i källaren tills vi får plats för den.

Kramen, Maria

#3 - - Anonym:

Vilken härlig utsikt! Det är verkligen vackert i Norge. Charmig fåtölj, den hade gärna fått flytta hit med ;)



Kram, Sofie

#4 - - Caroline:

Så fint. Ha det bra!

#5 - - Mrs. b:

Åh vilken härlig utsikt ni ser ut att ha! Och fåtöljen såg fin ut den med. Hoppas ni trivs i denna lägenheten!

#6 - - Inspirera Mera:

Vilken underbar utsikt!

Kram Sandra

#7 - - Axelina:

Fotöljen var snygg, ja det var ju synd att den bara är till "låns"..:)

#8 - - JULIA:

oh vad härlig bilden på katten såg ut! :D

Upp