Tygväska



I våras när jag skulle på kurs genom jobbet så insåg jag att jag inte packat med en enda väska som rymmer ett A4 hit till Norge (och det är inte för att jag har brist på sådana då väskor är en av mina största laster)! För att inte behöva åka på kurs med en plastpåse i handen så snabbsydde jag ihop denna tygväska av lite gamla tyger.

Min första tygväska fick bli blårandig på utsidan och beigefärgad på insidan och den kan vändas vid behov. Den var faktiskt riktigt enkelt att sy... när jag hade gjort fel några gånger! ;P Jag sydde under tidspress på frihand utan mönster vilket inte alltid är det snabbaste sättet har jag märkt!

I väskan ligger nu garnet till helgens nypåbörjade pysselprojekt. Och i bakgrunden ser ni att min Mårbackapelargon envisas med att fortsätta blomma! Det är faktiskt en dagsfärsk bild så det lutar åt en rosa advent här i Norge! :)
Tyg och Sy | |
#1 - - Jenny:

Vilken söt väska du sytt åt dig! Kul att få spendera tid med symaskinen ;-) Jag har mitt lapptäckesprojekt som ett mörkt moln över axlarna nu dock men förhoppningsvis kan jag färdigställa det inom några dagar - sen är det fritt fram för kreativitet av annat slag. Hoppas ni haft en bra helg! Kram Jenny

#2 - - Jill:

Skrattade lite när jag läste ditt inlägg. Inte åt väskan, den blev ju jättefin, men åt din pelargon. Har ett pelargoninlägg idag, med dagsfärska bilder. Är det den norska luften måntro? ;-)



Ha det fint!

#3 - - milla-andante:

Så fin och vad härligt det ser ut med med garnnystanen i!!!

Ja det är nog något med norgeluften och pelargoner...hihi...

Kram

#4 - - Bokmalen:

Du är ju superduktig! Väskan är ju superfin!! ;) Å, jag kan berätta att mina pelargoner blommar oxå fortfarande fast jag försöker få dom att gå i "vintervila"... Får väl se hur dom mår till våren!???

Kramen, Maria

#5 - - Åsas formaliteter:

Jättefin väska! Nu blev jag nyfiken på vad du ska göra med garnet i de fina färgerna. Antar att det kommer en rapport här så småningom?

Kram Åsa

#6 - - Sockenvägens Söta:

Jag är en trogen läsare av din blogg å har följt den sedan något år tillbaka, er tid i umeå, flytt osv, men framförallt ditt pysslande. Nu undrar jag om jag får låna din bild då du tryckt på terracotta krukan - hjärtan på tråd? Jag länkar naturligtvis och anger dig som källa till pysslet!

Kram Therese - Sockenvägens Söta

#7 - - DESIGN by B:

Hej! :-)



Jag vill välkomna dig till min nyskapande foto/inredningsblogg DESIGN by B. Hoppas du kikar förbi & glöm inte börja prenumerera. För snart kommer nya fräscha julfoton.



Kram Benita

#8 - - Mrs. b:

Vilken söt väska! Tygväska ska jag prova på någon gång att sy, det är ju klart mycket snyggare än en plastpåse :-)

#9 - - Sockenvägens Söta:

Tusen tack! Har nu ett inlägg med den "snodda" bilden, fungerade utmärkt att spara ned den från din blogg och sedan ladda upp den i min :-) Önskar dig en toppen trevlig kväll, och åter igen ett stort TACK för all inspiration du sprider, kram från en annan västerbottning :-)

#10 - - Sockenvägens Söta:

Hi, hi då är våra drömmar rätt lika, hade gärna också haft en gårdsbutik/webbutik med utvalda saker och så lite skrivande vid sidan av... drömmar är bra, det är ju det som ger livet näring tillsammans med kärlek! :-) Önskar dig en fin dag, och åter igen tack för lånet av bilden!

#11 - - Johanna:

Praktiskt med tygväska,jag kånkar en fram och tillbaka till jobbet varje dag. Man kanske skulle testa att sy en egen? Din är jättefin!



Vad fina dina spraymålade ljusstakar blev, använde du någon särskild sorts metallfärg?



Ha det gott, kram Johanna

#12 - - Lillsnörpa:

Vilken härlig blogg! Du har ett väldigt fint hem! Ha det bra!

Upp