Nya kuddfodral



I helgen sydde jag nya kuddfodral av tyget Berta (från det gulblå varuhuset långtlångt borta). Lagom kökshandduksjuligt i soffan! Julpyntet har förresten så sakteliga börjat smyga sig in i lägenheten. Ett pepparkakshus kan ni skymta brevid tv:n. Kikar ni ännu mer noga ser ni att orkidéen på bordet har fått en ny juligare tygkruka. På "loppisbordet" har jag dock inte julpyntat, det rymms inte så mycket mer där! :) Men en litografi av Berit Markevärn har tagit plats och två blommor har fått ny placering.

Visst är det kul när man nyflyttat och får flytta runt och placera tills man är nöjd! Eller vad tycker ni? Ralph inspekterar alltid när något är nytt eller flyttat! Verkligen nyfiken i en strut...
Vardagsrum | |
#1 - - Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥:

Vad fint ni har fått det :) Och jaa, det är kul att få pyssla och flytta om när man är nyinflyttad!

#2 - - Tekri:

Superfina kuddar måste jag säga:) har samma tyg här hemma men på ett par hissgardiner i köket:) Lagom juligt. Har en undran faktiskt. Hade tänkt piffa till en bricka som ni gjorde för ett tag sedan. De va så snygg så de klart man vill ha en själv också. Undrar vad ni använde för färg till texten?!..



Snöiga från ytterligare en frusen ume-bo:)

#3 - - Jo:

Just det tyget köpte jag förra året för att göra julkuddar av, men kom aldrig till skott. Nu fick jag lite dåligt samvete när jag såg dina fina kuddar, så jag får nog ta mig i kragen och göra dem i år!

(Och en mysig kissemiss har ni också, vad fin han är!)

#4 - - bitte:



Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

#5 - - Jenny:

Vilka fina kuddar du sytt!

Och er katt är jättesöt :-)

Upp