Vändbar kruka av tyg



Söndagarna är inte bara bra till att promenera och filosofera, utan det är riktigt bra pysseldagar också! Igår sken solen äntligen efter flera veckors snöande och regnande! Pyssellustan infann sig och jag sydde en vändbar kruka till påskliljan. Den står nu inringad av förra årets påskris. Ja, ni som följt mig sedan dess minns kanske att jag knåpade ihop en krans av påskriset som blev kvar efter förra påsken!

Pelargonerna
som jag så bryskt planterade om, beskar och tog sticklingar av för två söndagar sedan verkar ha klarat den hårdhänta behandlingen. För de skjuter nu skott för glatta livet! Sikken tur! :)
Tyg och Sy | |
#1 - - Ellis:

Aldrig fel med pyssel! =)

Fin kruka, har gjort klart ett kort ikväll, ska fixa klart ett annat också senare, när jag letat rätt på ett bra bakgrundspapper! =)

Kram

#2 - - Anna:

Ibland tål blommor mer än vad man tror ;-) Vad fint du pysslat! Den vändbara krukan är jättefin! Kram Anna

#3 - - Jenny:

Men vilken vårkänsla i dina bilder - och va fint du sytt!! Härligt när det sprudlar i krukorna, här har jag inte riktigt haft energi att gulla med växterna men ska försöka mig på det inom kort. Kul med hemflytt i maj :-) Kram Jenny

#4 - - Sandra | Inspirera Mera:

Vad duktig du är, krukan blev riktigt fin.

#5 - - pysselpralinen:

Snyggt! Och jag håller med, söndagar är bästa pysseldagarna. Då har man oftast (med lite tur):-) hunnit städa i ordning hemma så att det finns lite utrymme för kreativt skapande.



Vilken jättegod nyhet att ni ska flytta hem igen! Det tycker jag låter som ett väldigt bra beslut. Hemma bäst.:-) Jag gissar att det känns bra?



Då blir det till en ny lägenhet också, eller hur?



Keramikkurs låter kul. Det skulle vara en utmaning att testa. Men silversmidet hoppas jag kunna fortsätta med, det gör mig så glad.

#6 - - Anne, anness design:

Mycket fint och bilderna utropar verkligen vår.

#7 - - Monkan:

Härliga vårliga bilder, kransen är ursnygg.



Söndagspromenad i sol... Aha, så det var till dig solen tog vägen :-) Lördan i Stockholm var underbart solig och fin men söndan... En dag man absolut inte ville gå ut, det vräkte ner snö från morron till sena kvällen.

#8 - - Sandra E:

Åhhh va härliga dina bilder är!



Jag har planterat om mina pelargoner också. Gjorde det i söndags... Tror du att jag har gjort det för sent?? Har inte så stor koll på blommor, men jag vill lära mig! :P



Har startat en ny virk- och pysselblogg. Kika gärna in och säg vad du tycker!



Kram Sandra

#9 - - Jill:

Pelargoner verkar onekligen klara det mesta. Tacksamma blommor! :-)



Snygg krukpåse och praktiskt att den är vändbar. Då kan man ju välja efter humör.



Hoppas du har haft en fin torsdag!

#10 - - Junitjej:

Så fint det är med pelargonier!

#11 - - Annika:

Cool idé med "strumpan" till krukan, tack för tipset. Ha en fin påsk!

Upp