Hemmapysslande


Påtande och pysslande i hemmet efter ork. Ja, här är det sjukstuga för hundrade dagen i rad känns det som. Så jag gör mest planer i (det värkande) huvudet som får förverkligas om några dagar! :) Men några knop har jag gjort i dagarna, orkidéen i sovrumet har fått en ny kruka av en vas och lite brunt papper.

Kommande planer till denna sovrumsvägg är tavelupphängning samt att Billy ska få en överskiva. Jag tänker mig svartlackad träskiva, men har inte bestämt mig riktigt än. Har ni några andra tips eller idéer?
Sovrum | |
#1 - - Anna:

Vad fint du har det där på sideboardet! Jag gillar idén med papper kring orkidéen :-)



Åh, gamla kära fina Tomtebo! Då bor ni bra :-) Får jag fråga var ni bor? Älvans-, Vitter-, Sjöfru- eller någon annan trevlig ny väg? Även om jag trivs bra här elva mil söderut så finns Tomtebo alltid i mitt hjärta och därför byter jag inte namn på bloggen heller ;-) Kram Anna

#2 - - Katja:

snyggt!

och så mysigt med ljus :)

#3 - - Victoria:

Hej!



Varför har du papper kring din orkidé? Orkidéer är epifyter och lever på träd med så kallade luftrötter och mår bäst i genomskinliga krukor/vaser, där deras rötter kan få sol och ljus. Så ta bort pappret, ett litet tips bara :)

#4 - - Pysselprinsessan:

Svar:

Hej Viktoria!



Jag brukar alltid ha ogenomskinliga ytterkrukor till mina orkidéer, även om de är epifyter och egentligen vill ha ljus på rötterna. För mig fungerar det bra, och i våra ljusa fönster så slipper de brännas av allt för stark sol. (Nu står ju denna phalaenopsis iofs inte i fönstret, men jag tror den får stå kvar som den gör ändå.) Tack ändå för tipset! :)



Kramar Pysselprinsessan

Upp