Inte längre i bara mässingen

Som ni ser har jag vänt på steken och krispat till designen här på bloggen! Kanske blir det fler ändringar då perfektionisten i mig inte är riktigt nöjd. :)

Något jag dock är riktigt nöjd med är förvandlingen av denna mässingskruka. Mässing må vara på modeframfart, men denna kruka fick ändå ett par lager med svart sprayfärg. Nya kläder på både bloggen och krukan alltså!

Färg och pensel | |
#1 - - Annica - mamma till Elias:

Tänk vad mycket lite färg kan göra =)

#2 - - Anna:

Jag gillar din nya design och krukan är också jättefin :-) Kram Anna

#3 - - Vardagstugg:

Gillar headern!

Krukan blev också väldigt fin, jag älskar vad lite sprayfärg kan göra =)



Annelie

#4 - - Sara:

Hur fint som helst och du väcker verkligen skaparlusten här vill jag lova!

Måste man grundmåla med något, eller är det bara att gå lös med sprayburken?



Och nya designen på bloggen är förresten kanonfin, stilrent utan att bli kliniskt - gillar't!

#5 - - axelina:

Blev ju jättefint, både design och kruka!

#6 - - Bokmalen:

Snyggt! Gillar båda!! ;)

Kramen, Maria

#7 - - Pysselprinsessan:

Sara:



Jag valde att, efter en ordentlig urdiskning, grundmåla med primer/grundspray i samma serie som sprayen (från Clas O). När jag sprayat mässing tidigare har jag upplevt att färgen släppt ganska lätt vid nötning. Men krukan är ju inte så utsatt för det, så jag tror att det nog skulle gå bra ändå. Viktigt är dock att tvätta ordentligt och att spraya i tunna lager! Lycka till!



Kramar Pysselprinsessan

#8 - - Sara:

Tusen tack för tipsen, nu ska här sprayas och fejas :)

Hoppas du får en underbar helg!

Kram

/Sara

#9 - - Monkan:

Jag tycker det ser bra ut och du får göra vad du vill med bloggen bara du fortsätter med dina fina bilder och collage :) Som i sin tur ju är resultat av allt fint du fixar och grejar :) T.ex fixa en mässingskruka så att den ser ut som gjutjärn!

#10 - - Petra:

Riktigt snygg med svart kruka!



Och jag gillar verkligen headern!!

Upp