Ny klädsel till stolarna i köket



I fredags kom äntligen tyget jag beställt så jag kunde klä om alla stolarna stolarna i köket. (Här ser ni hur de såg ut innan.) Det tog ett bra tag, över en månad att få tyget, men den som väntar på något gott...? Å häftklarmarna jag köpte, utan att be om någon hjälp denna gång, blev helt rätt! (Hur gick det för dig Linda?) Dynorna är impregnerade, men jag har inte haft tillfälle att se om det funkar bra eller inte. Om/när det spills något så lovar jag att uppdatera er! :)
Vindsvåningen | |
#1 - - pysselpralinen:

Vad fiiint ni har det! Åh vad fint! Vilken hemtrevlig känsla. Ni har verkligen lyckats med belysningen. Den ger ett så varmt ljus.

Min käre tysk, som har fått heldille på lampor på sistone blev också väldigt imponerad när han kikade över min axel.



Själv har jag ägnat helgen åt att leta efter en bra dator. Min gamla har nämligen gett upp totalt och den jag tillfälligt lånat måste tillbaks på fredag.

Så nu sitter jag och skriver på en sprillans ny, och vit (!!) dator. Känns väldigt bra. Ska däremot inte kolla på kontot på ett tag... =)



Hoppas det går bra med pluggandet!

#2 - - Annika:

Så fint! Jag älskar grönt och vitt tillsammans och mönstret passade perfekt till en stolsdyna. Jag brukade klä om mina gamla stolar ofta, men de var så knarriga så dom är utbytta nu. Sist hade jag fuskfårskinn på dem.

Kram Annika

#3 - - dahlarna:

Vad snyggt det blev! Detta påminner mig om att jag också måste klä om våra matsalsstolar!!! Har dock inte hittat något tyg än... KRAMISAR!!!

#4 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vad fint det blev, snygg jobbat!

Kram Sandra

#5 - - Emelie:

Vad fint...

vilket mysigt matrum =)

#6 - - Iris:

Det blir verkligen spännande att se om impregneringen fungerar. För i så fall måste man ju inte begränsa sig så mycket längre när man väljer tyg till sina stolar! Det var jättefint tyg!

#7 - - Rebecka:

Vad fint det blev, jätte snyggt verkligen. Vilket mysigt kök du har!

Kram Rebecka

#8 - - Katja:

Åh så snyggt! Vad fint du har hemma hos dig! :)

#9 - - Annah:

Vilken lyckad omklädning av stolarna! Tack för peppningen......känner att mina stolar bör få sig en ansiktslyftning innan jul!

Kram Annah

#10 - - Minigrisen:

Vad snyggt det blev!

#11 - - Anna:

Ohh, vilka fina dynor:) Det gjorde du riktigt bra:)

#12 - - Mrs. b:

Åh vad fint det blev!

Jag har det tyget, eller rättare sagt två stora gardiner sytt av tyget liggandes i skåpet. Dom passar inte in här i huset, så får se vad jag ska göra med dom istället.

#13 - - Ulli:

Vad fina de blev! Frächt. Passar perfekt till vita möbeln, gardinen.



Ha det så bra!

Kram Ulli

#14 - - Jill:

Så fint det blev! Gillar verkligen kombinationen med de lite äldre stolarna och ett så pass modernt tyg.

Och vilken fin sekretär ni har! Underbart med alla små fack och lådor att gömma undan saker i.



Ha det fint!

#15 - - Fröken Fräken:

Det är sådant här som får mig att längta efter stolar med dyna som man kan klä om. Tänk bara, ännu ett ställe där man kan använda tyg, ljuvligt!! Det blev verkligen jättefint, och ljust! Jag vill verkligen inte hemma hos mig ha det för murrigt och "ombonat" när det bara blir mörkare och mörkare ute, för mig känns det då som om jag bor i en grotta..



Oj, det kan bli stressigt det här, både en undersökning av Islands och Thailands tygbutiker. Tur att du är så rackarns tapper och inte räds strapatser! Här har jag än mer börjat gå och kolla i Ohlsssons reahörn, då jag upptäckt att de satt i system att rea alla tyger som det bara är några meter kvar av för 19 kr/meter. Jag gnuggar händerna! Bara en meter kan man ju också göra en hel del av!



Annars är det nedräkning för den stora loppismarknaden i Arcushallen här. Vaddå, först den 25 oktober? Man måste göra sig beredd! Kan IKEA redan nu börja ta fram julgrejer kan jag väl börja längta efter något i slutet av oktober...

#16 - - Toves Palats:

Vilket jättemysigt kök du har, och det blev toppen med de där nya dynorna!

#17 - - lotta:

sååååå snyggt det blev med de dynorna!!jag som älskar grönt gillar saklart tyget jättemycket :-) öh tagethar ni ett supermysigt kök!! kram kram

#18 - - sara:

fina stolarna blev och vilket mysigt kök. Bor du i en takvåning`?

#19 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va fina stolarna blev! Ja, den som väntar på något gott. =) Kramar!

#20 - - M i m m i s | D e s i g n:

Hej, vad fint du har det hemma! Fräcka sittdynor :)

#21 - - dahlarna:

Hej!

Nu har jag också svarat på din undersökning! Ska bli kul att se om det är som man tror... Jag ahr redan hunnit bli lite förvånad & mer nyfiken över de som har svarat i min undersökning... KRAMISAR!

#22 - - Mari:

Snyggt det blev. Mysigt kök du har med snetak och så.



Ha en bra kväll!

#23 - - M i m m i s | D e s i g n:

Svar: Tack så mycket! :)

#24 - - Mrs. b:



Svar: Du var lite nyfiken på betongalstret på plats - nu finns det bilder på det! :-)

#25 - - Jill:

Hej igen! Har försökt komma på namnen på restaurangerna i Saladan. Den ena heter Corner och ligger på en liten sidogata till huvudgatan. Härlig, lite Hawaii-aktig stämning, med riktigt bra priser. Den andra är en fiskrestaurang som ligger längst med gatan som löper längst med vattnet. Kan dock för mitt liv inte komma på vad det heter, och inte maken heller. Något med "fish" tror vi...hjälper va!?! :-)

#26 - - Emma:

Jättefint, gillar det tyget!=) Hoppas impregneringen funkar!?;) Ha det bra, kram emmsan

#27 - - Camilla:

Ojoj vad snyggt det blev, det där tyget är verkligen passande till just stolar! Vad mycket fina inlägg du hade sen jag var in senast, har ju iinte haft en enda sekund över till bloggen på sistone! Kul att vara tillbaka :)

#28 - - Jo:

Jättesnyggt tyg och en grym förvandling! :)

#29 - - Malin Inspiration & design:

SÅ läckert!!

#30 - - Anki:

Så jättemysigt ditt kök är! Verkligen hemtrevligt!

Vet du, jag har en bild av ditt klaffskåp i min egen inspirationsmapp. Har nämligen ett skåp själv som jag inte vet om jag ska måla eller inte... Ditt är så vackert i vitt!

Trevlig helg!

#31 - - Mallaco:

Vad snyggt det blev!!!!

Köket sen ska vi inte prata om. Gud vad mysigt!!!

#32 - - Johanna:

Oj vad snygga stolsdynor! :D

#33 - - Maria:

Åh vilket fiiiiiiint och mysigt kök du har!!

Upp