Flyttdrömmar och mardrömmar

En stor del av nöjet med att flytta, och en av anledningarna att jag gör det med glädje varje gång trots att jag vet hur mycket jobb det är, är alla flyttdrömmar. Alla kollegieblocksanteckningar med idéer och lösningar. Alla timmar framför datorn och Blocket.se. Alla kvällar med Mio- och Ikeakatalogen. Alla dagdrömmar om var byrån och soffan ska stå. Alla funderationer och diskussioner med älsklingen om vilken färg sovrummet ska få. Att drömma och planera är för mig en stor del av det hela. Jag har alltid gillat att sortera och planera, och det får man ju verkligen göra när man flyttar!

Det som skingrar mina drömmar lite granna är dock tanken på flyttstädning. Jag gillar inte så mycket att städa utan enbart resultatet av städning. Vid en flyttstädning får man ju inte själv njuta av resultatet av städningen, och man kan ju inte fuska. Ni vet, bara torka av kranen i badrummet så den blänker och hela badrummet ser städat ut. Näe, man måste vara noga noga. Som tur är ser jag fram emot flytten så mycket att jag nog ska ta mig igenom flyttstädningen också! (Med lite hjälp av älsklingen tänkte jag... :-) )

Personligt | |
#1 - - Bergodalvana:

*kikar in här* trevlig blogg...

du beskriver flyttandet bra :) städningen är ju dock bara för hemsk!

#2 - - Kalle:

Mardrömmar får jag också när jag tänker på min kommande flyttstädning.

Flyttar om 2 veckor och ser inte fram emot flyttstädningen. Men jag kommer antagligen att få hjälp av både släkt och vänner, så det kommer nog att gå bra.



Hur gick det med din flyttstädning?



/Kalle

#3 - - Per:

Städa, städa, städa, alltid denna städning.

Hatar att städa.

Men nu, slipper jag att städa. Jag har nämligen fixat så att en städfirma kommer 3 gånger i månaden och städar åt mig. Kostade faktiskt betydligt mindre än jag hade trott.

/Perra

Upp