Redan saknad

Jag har trivts riktigt bra i min ungmölägenhet, men nu är det dags att ta klivet och bli sambo. Min lilla hyresetta har varit perfekt för mig. Bra läge, bra planlösning och framför allt en mycket bra klädkammare (hur klarar man sig utan det!?).

Det jag kanske kommer att sakna mest när jag flyttat är den underbara bänkskivan som jag hittade under den tråkiga självhäftande bokplasten som någon satt dit. Det gav samma känsla som ett riktigt bra rea- eller loppisfynd när jag försiktigt drog bort den gamla plasten! Jag är helt kär i den bänkskivan och lite bitter över den 90-talslaminatskivan som finns i den nya lägenheten. Det låter kanske lite fånigt, men mönstret satte nog omedvetet lite prägel på hela min inredning i lägenheten, och jag ville helst av allt matcha den med några Berså-koppar. Det blev inga sådana koppar under min tid i lägenheten, tyvärr...

I den nya lägenheten skall inget matchas med just bänkskivan (nej, huvva) utan där skall den mysiga känslan av snedtak och luftighet sätta prägel på inredningen hade jag tänkt, och vi får se vilka koppar jag börjar drömma om då!
Personligt | |
#1 - - Jeppeanastasia:

Follow your dreams, you can reach your goals.

Upp