Objudna gäster

Jag att och kikade igenom de bilder jag fotat på balkongen senast. Och vad ser jag?! Jo, min pelargon har fått objudna gäster. Små gröna ovälkomna lusar ser man om man kikar riktigt noga. Så nu blir det bekämpning i hög grad!



Sen tänkte jag även meddela att denna järntråd som jag använt till hjärtat rostar om den får stå oskyddat! (Tråden jag menar är den som är upplindad på träpinne och som ni ser här.) Så att ni vet... :)
Balkong | |
#1 - - Annelie:

usch för oinbjudna små gäster! Hittatd en massa svarta små kryp på en blomma på skolgården där jag jobbar idag..backade några meter! huga!



har inte så mycket koll på auktioner faktiskt..har en kompis som brukar dra med mig för det mesta. men hör jag om någon kan jag ju försöka komma ihåg att hojta till!



Trevlig kväll!



Annelie

#2 - - Isabels värld:

Hua för sådana gäster!! Rosorna sprutar jag med såpvatten när lössen kommer. Vet inte om det funkar på pelargoner också? Ha det så bra och hoppas dina gäster ger sig av snart. kram Pernilla

#3 - - Emma:

Usch...hoppas du lyckas med bekämpningen=)Tackar för alla bra smyckestips oxå, kul=) Och angående Ikeakatalogen så är jag precis som du...jag vill inte tjuvkika, Katalogen är som en bibel för mej=) Ha det bra, kram emmsan

#4 - - Annika:

Hoppas att du snabbt blir av med dem! Inte kul!



Svar: Vi fick sälja en hel del! Det gick riktigt bra! Att det skulle vara så roligt trodde jag inte! Jag hyr gärna bord igen, någon gång! Men visst var det onödigt trångt - och ganska dålig luft när det var som mest med folk! Jag köpte ingenting - är riktigt stolt över mig själv! :)

#5 - - Annika:

Det är inte roligt det där med skadedjur. Hoppas du får bort dem!

Muggarna har jag inte provat att ha te i än. De hamnade i hyllan som dekoration. Men de känns ganska tunna så de kan säkert bli ganska varmt.

Kram Annika

#6 - - Mari:

På dem bara, de har väl ingen rätt att bara flytta hem till dej så där utan att betala hyra....

#7 - - Fröken Fräken:

Ja, de där irriterande små djuren! Du skulle bara veta vad mycket som samlas på en paprikaplanta (som jag har ute på balkongen). Jag känner mig som en bödel med alla mina utrotningsförsök.. såpvatten känns som det bästa, jag vill inte använda några kemiska medel. (doftrankan växer på som sjutton, jag var tvungen att ge mig ut till skogs och hitta några tillräckligt långa grenar som ja gkunde göra spalje av. Den har vuxit över en halvmeter i sommar!)



Alltså, jag trodde faktiskt att det var på Nolia i Piteå ni varit, visste inte att det var loppis i Umeå samtidigt. Och då tänkte jag att den mässan var då sannerligen inget att åka upp till Piteå för.. fast jag kanske blev överless av att stå där, man blev inte direkt sugen på att gå runt...Man ville enbart HEM!



Går nog inte att skära bort kanterna på dessa stämplar, de sitter monterade på träskaft och det är liten bokstav på ena sidan och en stor på den andra. Stämplar man på papper så blir inte lika mycket av kanten med, då är underlaget bättre och man behöver inte trycka så hårt som nu, när det skulle synas både på tyg och färg. Men jag ville ju att det nu skulle se ut sådär, så det gör mig inget.



Ja, jag kan ju säga att stilen som gäller i 97-98 års kataloger känner man sig ju inte helt trakterad av nu! Men det är väldigt roligt att kolla in.. och ibland ser man någon möbel som man verkligen grämer sig över att man inte har.

#8 - - Mallaco:

Blä, för alla småkryp. Ge dm en riktig omgång!

#9 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va trist! Hoppas du lyckas bli av med dem! Kram

#10 - - jenny:

usch för lusar, tur att det finns bra bekämpningsmedel:-)

Kram/jenny



#11 - - Johanna:

Usch då! Ohyra kan man klara sig utan! Hjärtat var rätt charmigt rostigt också :)



Ha det gott, kram!

Upp