Från vardagsrum till kök

image43

Numera hänger en av mina panellängder från det gamla vardagsrummet i det nya köket. Jag tyckte tyckte tyget fungerade lika bra på bredden som på längden så att säga. (Sen passar det ju bra med björklöv när man bor i björkarnas stad Umeå.) Tyvärr var jag tvungen att korta panellängden lite och göra en ny fåll så att gardinstången rymdes, men det gick ganska snabbt. Sen tycker jag att det är ganska roligt att sy. :)

I våran lägenhet finns det bara två fönster där det passar att ha gardin, i köket (takkupa) och i vardagsrummet (där vi har en balkong). Det är lite tråkigt, då gardiner är ett perfekt sätta att ändra stämning på rummet. Jaja, det får väl bli desto mer kuddar och andra textilier istället då!
Tyg och Sy | |
#1 - - Bea:

åhh vad fina bilder och fin design :) kolla in nya vår och sommar modet och en massa annat kul på min sida kram

#2 - - zalina:

fint vart det iaf :)

#3 - - Johanna:

Va fint ni har det!

#4 - - Jenny:

Vad smart att använda en panellängd till kappa! Ljust och fräscht, precis som man vill att det ska kännas så här i väntan på våren! Jag har liknande färg i mitt köksfönster. Tyvärr har jag inte vita fönster så det gör sig inte lika bra som i ditt. Men men, man kan ju inte få allt.. =)

#5 - - Anna:

Va?! Bor du också i Umeå? Det hade jag då missat :-) Dina panellängder passar ju jättebra att ha sådär och visst passar det bra här i björkarnas stad. Kram

#6 - - mamma millan:

Super fräsht!!!
Välkommen in att fira Alla Hjärtans dag hos
min "Nya" blogg...bjuder på hembakta cupcakes!!
Kram Millan

#7 - - jenny:

snyggt det blev att ha dem som kappa.Har själv såna gardiner & man kanske också skulle göra om dom.
Önskar dig & din familj en trevlig alla hjärtans dag! Kram/jenny

#8 - - Diner Games:

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

Upp