Väggord

Jag har inte riktigt fastnat för väggordstrenden. Kanske beror det på att vi inte har någon riktigt bra plats här hemma. Eller kanske för att jag inte riktigt vet vilket budskap jag skulle vilja ha på väggen. För jag tycker att det är fint hemma hos andra. När Perlan hade sin väggordstävling för ett tag sedan satt jag och funderade på vad jag skulle kunna tänka mig på väggen och då fastnade jag för tre idéer

Om När jag får den där efterlängtade stooora klädkammaren ska jag (precis som Iris) ha ett stort väggord någonstans därinne som lyder: "I like my money right where I can see it. Hanging in my closet." - Carrie Bradshaw. Från den underbara serien Sex and the City alltså.

När det är dags för hus för oss (är det inte snart!?!) så önskar jag jag mig ett eget litet hobby pysselrum. Det behöver inte vara stort, men ett ställe där saker får ligga framme och symaskinen stå redo hela tiden. Väggen där ska prydas av meningen: här råder kreativt kaos. En blandning av en uppmaning till mig själv samt ett ursäktande för de gäster som vill kika in. :)

Det tredje kanske lite djupare budskapet ;P som jag skulle kunna tänka mig plita ner på en vägg är, som nedan, älska mera. Som mitt bloggnamn antyder så gillar jag att kombinera ord med ordet mera. Pyssla mera, slappa mera, njut mera, organisera mera, lev mera, läs mera... Ja möjligheterna är oändliga! :D Men kanske vackrast av allt är kombinationen älska mera, så det skulle jag absolut kunna föreviga på väggen!

Övrigt pyssel | |
#1 - - Fröken Fräken:

Faktiskt inte jag heller! Fastnat för väggord alltså. Kanske beror det på att man bor litet och blicken skulle tröttna rätt fort. Väggorden går ju inte att ändra plats på så lätt. Och jag tröttnar ju rackarns fort!

Å andra sidan vet jag inte om jag är så pigg på hus heller. Det verkar vara så mycket gräva om grunden, renovera vattenskador och tilläggsisolera. Och det räknar då jag inte till att pyssla! ;-)



Åh sicket väder idag - bättre än igår tycks det. Och här sitter man kontorsinspärrad. Suuuuck!

#2 - - Helle:

'här råder kreativt kaos' låter perfekt för ett litet hobby/pysselrum för det ändamålet du beskrev, gillar det skarpt! :)

#3 - - Evelyn, i hemmet:

"Här råder kreativt kaos" var ju bara för underbart!

Kram, kram!

#4 - - Emma:

Finns många fina väggord men man ska ju hitta rätta platsen med=) Gillar "här råder kreativt kaos"!!!=) Ha det bra, kram emmsan

#5 - - Anna:

Nu fungerar äntligen internet här i nya huset, så nu kan jag äntligen följa din blogg igen :-)



Carrie Bradshaw-citatet skulle verkligen vara läckert i en klädkammare. Älska mera vore också riktigt fint som väggord.



Ha det bra där uppe i min gamla hemstad! Kram Anna

#6 - - Tidsmästarinnan:

Haha, jag gillade alla, den till garderoben var ju kanon!

Jag gillar också väggord, men har svårt att komma på vad jag skulle vilja ha. Det känns så definitivt att sätta upp det på väggen, liksom!

"Carpe Diem" har många, det är ju bra men det känns nästan lite tjatigt tycker jag. Jag får klura lite till :-)

Sommarkram!

#7 - - Iris:

När jag har min walk in closet så ska jag skriva carrie bradshaw citatet med riktiga väggord (nu har jag bara skrivit dit det med en penna..). Längtar verkligen tills dess :) tack för länkningen :)

#8 - - Ellas Inspiration:

Vilket härligt inlägg! Ja, orden från Carrie är ju bara så rätt!!



Kram Karin

#9 - - Kristina- Novemberbröllop:

Orden från Carrie gillar jag:) Men håller med dig om ordet mera. Älska mera gillar jag oxå:) kram

#10 - - Cissi:

Smaken är ju olika, men jag gillad dina förslag.



Tipsar om sidan www.unikdekor.se som är den billigaste sidan jag hittat för att beställa egna väggord...

Upp