Bakning på G


Såna här regniga dagar är det ju perfekt att baka. Idag tänkte jag våga mig på Focaccia för första gången. Jag bakar inte bröd så ofta så vi får väl se hur det blir! Haha!

Något som enligt mig gör det extra kul att baka är om man har snygga och praktiska redskap. Jag kanske är lite fånig, men jag tycker att det är roligare att baka med mina metallmått än med de jag har i plast! Dessa är på 1 dl, 2,5 dl och 1 l används flitigt. Tänk om jag hade en Kitchen Aid, då skulle de nog användas ännu mer! ;)
Mat och bakning | |
#1 - - Evelyn, i hemmet:

Regn.. Vad är det? :O

Kram, kram!

#2 - - Åsas formaliteter:

Ja, jag håller med! Det är verkligen roligare med snygga mått. Har själv skaffat mig flera metallmått att förgylla bakningen (eller köksskåpet?) med. =)

Kramis!

#3 - - Livet i byn:

En Kitchen Aid står högst upp på min önskelista. Men med tanke på att jag smälte ner min förra assistent på spisen tycker maken inte det är någon bra idé med en ny ;0) Hm!



~Livet i byn

#4 - - Mari:

Alla bara bakar och står i. Varför kan inte jag få baklust, fast det har jag tyvärr aldrig haft.

Får önska mej det i födelsedagpresent.

#5 - - Maria:

Jag har bakat fast det har varit en kanonfin dag här, men ibland blir det bara så. Fina mått du har, får erkänna att mina inte är så fina, ha de bra

#6 - - Monkan:

Semestern har börjat och jag har avverkat en vecka i Tidaholm med mammas hembakade kakor o bullar så nu är jag också baksugen! Rulltårta brukar vara min sommargrej, perfekt till picknick mm.



Min mamma har ett halvlitermått i rostfritt som hon använder till all bakning o matlagning och det är typ heligt, nåde den som ställer det måttet i diskmaskinen då hittar hon det inte, det är liksom alltid framme!



'Brukar inte baka bröd' och då ger man sig på Foccacia? Men det kanske är lättare än vad ordet låter. Snyggt brukar det se ut i alla fall. Hur gick det?!

#7 - - MissStorm:

Jag tycker inte alls om mina metallmått. De bara skrammlar och låter illa... Men en Kitchen Aid skulle jag inte heller ha något emot! Och den skulle säkert bara spinna som en kattunge... :)



Kram

MissStorm

ps: Tack för ditt grattis igår!

#8 - - Frida:

Hej tjejen! Har du tips på bra loppmarknader och antikaffärer i norra Sverige? Hjälp sökes, se inlägg på min blogg. Nu jädrar ska vi göra en bra sammanställning av alla guldkorn som finns här uppe i norr. Är så trött på att bara hitta tips från södra sverige när man bläddrar i nationella inredningsmagasin De glömmer ju halva Sverige!

#9 - - Emma:

Jag e ingen bakmänniska men jag äter gärna det andra har bakat=) Men det är ju alltid roligare att baka med riktiga och fina grejjer!?=) Ha det bra, kram emmsan

#10 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Detaljerna gör mycket! Håller med dig om att det blir roligare när man har snygga redskap att använda! Blev Foccacian god?

Nu finns servettvikningen på min blogg:

http://inredning.webblogg.se/2008/july/servettvikning-1.html

Ha en härlig dag! Kramar!

#11 - - Fröken Fräken:

Jag får hålla mig undan söta bakverk nu ett tag. Det kan hända att det blev lite överdosering på den fronten i samband med min födelsedag... stackars mage!



Men störigt med en sådan tygaffär - att bara ta hem de fuka tygerna! Jag har just satt tygförbud på mig själv men så läser jag att Hemtex har 70% på alla gardiner! Kan det verkligen stämma?! Har de plockat undan alla snyggardiner? Det är ju roligare med metervara, men man kanske måste ta en titt... ä-hum.. började sy av ett av fyndtygerna igår, ett randigt, men när en panellängd är uppsatt blev jag osäker. Blev det rörigt?! Kanske är jag som borde städa runt omkring istället.. Blir nog inte i dag, med sol från klarblå himmel och många härliga plusgrader.



Upp