Nytt på växtfronten

Idag har jag välkomnat två nya medlemmar i familjen. En uppstammad kalamondin (korsning mellan kumquat och mandarin), samt en fallsärmsranka som är tålmodigt upplindad på en spaljé i form av en krona. Dessa båda får pryda  kontorsdelen av sovrummet. Det finns ju inga fönsterbrädor i detta rum eftersom det bara är snedtaksfönster,så det passar ju bra med blommor på golvet. I krukorna på förvaringsmöbeln står två olivträd.

Krukväxter | |
#1 - - dahlarna:

Vilka FINA växter! Rankan som är upplindad på en krona är underbart fin! Ha det så bra! KRAMIS!!

#2 - - Malin Inspiration & design:

Vad fina blommor! Så snyggt det blev med blommorna kring kronan. Fint sideboard med. :)



Ha det bra!

#3 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jättefina växter du har köpt! De passade jättebra där på golvet! Ha en trevlig helg! Kramar

#4 - - Fröken Fräken:

Me like mucho den där spaljen! En sådan vill jag också ha - och behöver! Den där doftrankan som jag fick från mitt förra jobb har kommit in i värsta växaracet. På drygt två veckor har det kommit två nya grenar, en ca 30 cm och den andra en dryg halvmeter. Jag måste ha något nytt att linda upp dem på. Nu ser det ut som värsta alienskotten!!



Nu känns det som att jag känner igen mig själv igen! Har fått sova! Underbart! Tror att det var faktiskt lite solens fel också, dvs min kropp var inte van för den solchock som den utsattes för de senaste dagarna och då brukar det kännas i kroppen.. typ solsting. I dag verkar det bli varmt men lite molnigt, men jag tror att jag i vilket fall ska hålla mig rätt mycket i skugga eller inomhus.



Var till Hemtex igår, i hopp om inspirationsflöde där. Bah! Pfhui! Inte då. Det var som jag misstänkte, de hade plockat borta många av gardinerna så det som reades bort var gammal skåpmat. Jag har ju spanat in några zinkkrukor där som jag gillar, men de är minsann aldrig på 70% rea. Näpp, man får hitta inspiration på annat håll, och jag har en ide kring ett gammal tyg som kanske blir något nu..hm...



Loppisguide, det låter lovande, hoppas att hon hittar några ordentliga då, och inte bara sådana med barnkläder...



Hoppas att du har en hääärlig dag!b

#5 - - Sandra:

Vilka fina växter du har skaffat, kram Sandra

#6 - - lisa:

Snyggt! Gillar när man lägger upp klängväxter på ringar och grejer :)

Upp