Orkidé som snittblomma

Ja, det är ju inte så lätt att få tag på Phalaenopsisorkidéer som snittblomma i affären. Men om man är klantig och råkar bryta av blomstänglarna på sin orkidé så funkar det utmärkt att ha dem som snittblomma. Byt bara vatten och snitta om dem ofta så kan de stå lääänge! :)

Trevlig helg till er alla!

Snittblommor | |
#1 - - Emma:

De e jättefina men mina skulle nog inte stå så länge=/ Ha det bra, kramar emmsan

#2 - - Sandra:

Den är riktigt fin som snittblomma, smart tänkt! Kram Sandra

#3 - - Fröken Fräken:

Oh, exklusiva blommor minsann! Själv knep jag mig en gigantisk Plättar i luften som jag efter många om och men lyckades dela på. Ska försöka böja till några snygga blomställningar till dem, men de

kommer inte att bli lika bra som dina, det känner jag på mig redan. Fast nu har jag iaf en bra tång!



Här är det varmt också, det är bara att köra med nedfällda persienner och så mycket korsdrag som det bara går att få. Stan verkar helt öde, alla verkar ha dragit till skärgården (kön till turbåtarna var idag inte att leka med) eller till stugor runt omkring. Jag njuter av lugn och ro!!



Systemkameran mucker gräl med mig! Jag får inte riktigt till bilderna. De blir mörka, det blir ingen riktig superskärpa... det måste vara någon inställning som jag kommer åt. Vad har du för kamera? Tycker att den verkar vara toppen. Om det inte är fotografens skicklighet det beror på?!



Okej, vad ska jag göra nu; blomställningarna eller gardinerna??

#4 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jag har också råkat bryta av dem, trist, men de är ju fina som snittblommor också! Hoppas du har det bra i sommarvärmen! Kramar

#5 - - Monkan:

Aha, ett bra tips kanske för mig som brukar ta kål på mina blommande krukväxter. Jag borde kanske klippa av blomstänglarna med flit, kanske har de större chans att klara sig i en vas?



Men hej hopp den 28:e firar min orkidé en månad hemma hos mig! :-) Den har bara tappat nååågra blommor...

#6 - - jenny:

de är verkligen snygga orkidder, både som kruk och snittblomma. När jag gick floristutbildningen fick vi ibland orkidder som snitt och de var populär så det gällde att va snabb:)



Kram/jenny

#7 - - Camilla:

tjo! det är sååå snyggt med orkideér.. Men jag har aldrig fattat mig på dem.. Är det NÅGON som får dem att blomma nån fler gång än när man köper dem? Är verkligen sugen på att prova men jag skulle ha några gröna blad i en kruka, för nån blomma tror jag inte jag lyckas frambringa! pelargoner är det enda som blommar hemma hos mig, men det går väl inte att misslyckas med sånna nästan?! ;) ha det grejt tjejen!

#8 - - Nilla:

Åå vad fint! Härliga blommor.

#9 - - Sandra:

Den är minst lika fin som snittblomma, hoppas den står sig länge. Kram

Upp