Projekt färga korgar del 2

Ja hur gick det då med den sprayade burken från IKEA? Tja, om man bara ska ha dem som prydnad funkar det ju bra. Det blev ju riktigt snyggt med svart, men locket sitter ju ganska tajt och skaver bort färgen när man öppnar och stänger... Attans! Jag skulle nog ha använt primer redan från början. Genvägar är senvägar heter det ju, och det stämde verkligen i detta fall! Jag ska nog köpa primer och prova om det fäster bättre. Fortsättning följer!


Färg och pensel | |
#1 - - Mari:

Tråkigt när man lägger ner jobb o pengar. Får se om du kan "rädda" dem, fast det är ju tur att det går att ha dem ändå. Hoppas primer hjälper fast du redan sprayat dem.

#2 - - Fröken Fräken:

Försmädligt, försmädligt! Själv brukar jag aldrig måla med någon slags grundfärg eller dylikt och det brukar hålla. Men som sagt, dessa verkar ju vara behandlade på något sätt, så jag antar att färgen då inte "sjunker in".



Kan du tänka dig, vi ska dra till IKEA imorgon! Och snyggtyget, det nya, finns inne. Ja, enligt hemsidan iaf, nu får man ju se om det stämmer i verkligheten och om just det tyget med blad finns inne... Några fem vagnar fulla med grejer ska vi förhoppningsvis undvika även om jag ännu inte sett min bror inköpslista..



Men bröllop, vad snajs! Jag försöker få mina vänner att gifta sig och hålla rejält bröllop som i "Fyra bröllop.." men inte då. De smiter iväg eller lever samboliv. Pfhui! ;-) Det är synd om mig det får man allt säga... ;-)



Man kan testa att göra den där betonglooken på vanliga krukor också, men det blir bättre (ser mer naturligt ut) om det är reliefmöster. Jag har även gjort om vanliga lerkrukor med en tjockt lager av spackel, lite ojämnt påstruket, och sedan målat det i betonglook. Blir inte pjåkigt alls.



Nu när jag målat om så vet jag inte längre om just den där fuskrullisen passar i köket... men det ska nog lösas genom en titt i tygskåpet. Kanske blir det där tyget från Åhlens med olika Sthlmsbyggnader på? Nu ska jag knåpa ihop en pappersmobil!!

#3 - - Sofie:

Ibland är man efterklok :) Kan tänka mig dom blev snygga! Kram, Sofie

#4 - - Monkan:

Nä rackarns! När den var så fin. Hmmm, HUR tight är det...? Finns det plats för tyg...? Man kan ju låta fodret (om du nu bestämt dig för att fodra) gå ut på utsidan också som en kant upptill.

#5 - - Rebecka:

Vad tråkigt när det blir så, hoppas du får till dom =)

Ha en mysig dag!

Kram Rebecka

#6 - - Soya:

Vad är primer och vad gör den för nytta?

nyfiken

Upp