Senaste loppisinköpet



Solen skiner och det är varmt i Umeå. Härligt! Så här kommer endast ett kort inlägg med mitt och älsklingens senaste loppisinköp. Nämligen två ljusstakar som i höst ska lysa upp i köket. :) Nu ska jag passa på att njuta av solen som lyser utomhus!
 

Saker & detaljer | |
#1 - - Sandra:

Vilka fina ljusstakar! Kram Sandra

#2 - - Sandra:

Svar: Åh, tack så mycket! Kram Sandra

#3 - - Nenne:

Hej gumsan!

Nu har jag nog (S) bestämt mig för att måla mitt skåp vitt..

Hinner vi ses över en java i sommar? Skulle vara trevligt!

Fiiiiiina blommor du fyller på med och vad fint ni fått det i lägenheten!

Inflyttningsfest/fika eller ?host

KRAM!

#4 - - Ellas Inspiration:

Vilka fina! Jag älskar alla fina loppisfynd man ser lite överallt. Får nog börja gå!



Kram Karin

#5 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jättefina fynd du har gjort! Kram

#6 - - Fröken Fräken:

Jag har börjat titta lite mer på metallföremål nu på loppisar, vore trevligt med några ljusstakarna någon gång. Hittills har det blivit ett metallfat på fot och med handtag som är sådär lite fulsnyggt ;-)



Aha! Pysselprinsessan har rätt! Mitt planteringsbord är faktiskt från Coop! Helt inte alls i deras vanliga stil, måste jag säga. Här anns både runda och fyrkantiga bord,. Egentligen önskade jag mig det rektangulära, men pappa tog fel.. men nu har jag kommit på att detta funkar mycket bättre, det är lägre och funkar att ha vid soffan. Det andra hade nog blivit för högt.



Jo, men jag tror att jag för säkerhets skull får snart tvätta bort fönsterfärgen. Och kanske ersäötta det med något som nu passar med min sinnesstämning. Typ Sic transit goria mundi. Det är jobbigt att vara tillbaka på jobbet. Min pysselsjäl och morgontrötta personlighet kämpar emot för allt vad tygen håller...



Vojne, alltså bara ett vanligt fönster som det går att hänga gardiner i? Ojojoj! Jag skulle inte klara det. Eller så finge jag byta gardiner i det enda fönstret varenda vecka. Jag tackade nej till en lgh i stan en gång eftersom den bara hade takfönster, man kunde inte se ut. Det kändes instängt. Och inte tror jag att de gick att öppna för att vädre heller. Plus att den hade en väldigt konstig planlösning, man öppnade ytterdörren och hamnade direkt i sovrummet!



Ja, då får jag fortsätta att fundera på kamera, helst vill man ju ha en med alla möjliga funktioner med som kostar 35 kronor! Blir väl lite svårt att ordna...

#7 - - Fröken Fräken:

Jag har börjat titta lite mer på metallföremål nu på loppisar, vore trevligt med några ljusstakarna någon gång. Hittills har det blivit ett metallfat på fot och med handtag som är sådär lite fulsnyggt ;-)



Aha! Pysselprinsessan har rätt! Mitt planteringsbord är faktiskt från Coop! Helt inte alls i deras vanliga stil, måste jag säga. Här anns både runda och fyrkantiga bord,. Egentligen önskade jag mig det rektangulära, men pappa tog fel.. men nu har jag kommit på att detta funkar mycket bättre, det är lägre och funkar att ha vid soffan. Det andra hade nog blivit för högt.



Jo, men jag tror att jag för säkerhets skull får snart tvätta bort fönsterfärgen. Och kanske ersäötta det med något som nu passar med min sinnesstämning. Typ Sic transit goria mundi. Det är jobbigt att vara tillbaka på jobbet. Min pysselsjäl och morgontrötta personlighet kämpar emot för allt vad tygen håller...



Vojne, alltså bara ett vanligt fönster som det går att hänga gardiner i? Ojojoj! Jag skulle inte klara det. Eller så finge jag byta gardiner i det enda fönstret varenda vecka. Jag tackade nej till en lgh i stan en gång eftersom den bara hade takfönster, man kunde inte se ut. Det kändes instängt. Och inte tror jag att de gick att öppna för att vädre heller. Plus att den hade en väldigt konstig planlösning, man öppnade ytterdörren och hamnade direkt i sovrummet!



Ja, då får jag fortsätta att fundera på kamera, helst vill man ju ha en med alla möjliga funktioner med som kostar 35 kronor! Blir väl lite svårt att ordna...

#8 - - a home far away:

Jätefina ljusstakar, de kommer att lysa upp fint i höstmörkret!



Ha en fin dag

Kram Gunilla

#9 - - Malin:

Riktigt fina loppisfynd! Jag älskar gamla ljusstakar! Kram

#10 - - Malin:

Riktigt fina loppisfynd! Jag älskar gamla ljusstakar! Kram

#11 - - Ljuvligt Hemma:

Åååh vilka fina :)

Upp