Sommar!

Ja, i Umeåtrakten har det varit sommarväder i dagarna två! Torsdag och fredag har varit helt underbara! Jag och älsklingen flydde stan fort som attans då vår lägenhet lyckades bli 28 grader med alla fönster på glänt... Så nu har vi suttit i solen på landet och gått från lakansbleka till lätt beigetonade. Idag hade vi tänkt satsa på att bli ännu en ton brunare, men tji fick vi, så bra väder blev det inte idag tyvärr! Men grilla ska vi göra ikväll. För man kan inte bara grilla allt, utan man kan även grilla i alla väder! :)

Imorgon bär det i alla fall av hemmåt igen och då kommer jag med nya lite bildrikare inlägg igen! Ha en fortsatt trevlig helg!
Personligt | |
#1 - - Livet i byn:

Här har också vädret varit kanon i dagarna två. Men i dag är det som du säger aningens kyligare. Man undrar ju om det var sommaren som kom och gick?



~Livet i byn

#2 - - Sofie:

Härligt! Här (i Piteå) hade vi sol och stekande hett igår men idag har det varit som att vända på en slant. 14 grader och mulet! Var till och med tvungen ha på mig fingervantar när jag cyklade till och från jobbet. Igår hurrade man över att sommarvärmen äntligen kommit hit, men tji fick vi...



Svar: Ja, Leilas bakbok är väldigt bra och inspirerande! Finns alltifrån busenkla till medelsvåra till ganska avancerade recept. Sedan är alla bilder och bokens utformning väldig kul och tilltalande. Värd varenda krona :)



Kram, Sofie

#3 - - Mari:

Skönt att få lite färg även om det bara är lite.

Här ner i Jönköping har det regnat massor i natt.

Grilla brukar gå i nästan alla väder förutom i ösregn. Nu ska jag försöka att somna om en stund.



Ha en bra dag!

#4 - - Fröken Fräken:

Ja, vad är det här för väder! Jag ska sannerligen klaga om jag bara visste vem jag skulle klaga för.. Jag skulle ju ligga i en solstol nu och chilla järnet liksom!



Nu har jag lagt upp lite shoppingfynd, man måste ju sprida ut lite och inte ta allt på en gång. Väl hemma har jag dock kommit på att jag måste köpa nya bestick och en elvisp, så än får plånboken jobba ett tag till! Jag fick ju lämpligt tillbaka på skatten samt semesterersättning från mitt gamla jobb just innan vi åkte så det har nog finansierat större delen av resan :-)



Jo, Rosendahl är fint, främst för att det inte känns så traditionellt och att inte militärmässig ordning råder. Men en del saftiga priser... sedan är det bra att ha med ett sällskap som gillar att gå och titta i maklig takt.. det hade inte riktigt jag! ;-)

#5 - - Emma:

Ja lite färg på kroppen skulle inte skada mej, jag tillhör kategorien kritvit med prickar;)Härligt med sol och värme men idag öser regnet ner här!!!=/ Hoppas ni har det trevligt på landet!?=) Kramar emmsan

#6 - - Mia:

Snygg kontorshörna! Bra med ordentligt med plats så man har ordning på all förvaring, pärmar, papper etc. Samtidigt väldigt stilrent - en plats man vill va på helt enkelt.



Kram Mia

Upp