Balkongen som den ser ut nu




Vi har börjat fixa på den tidigare inte så fräscha balkongen, men vi blir inte riktigt nöjda. Huset är rött och vitt (och behöver målas om, men vi bor i hyresrätt och det känns lite i överkant att dra på sig målarstället *ler*) och balkongen är riktigt liten. Så liten att vårat nyinköpta minicafébordsset inte rymdes, utan bordet får tyvärr bo i källaren istället för på balkongen... Tyvärr får nu violerna stå på golvet eftersom det inte finns något bord att ställa dem på.

Vi har i nuläget lagt ut en grön matta och fäst bambugardiner längst med balkongsidorna. Men det känns inte så bra som vi trodde. När man går ut får man inte känslan av lugn utan känslan av en plastig minigolfbana! :) Vi funderar på att måla bambugardinerna vita... Det kanske kan hjälpa!? Hmmm. Fortsättning följer!
Balkong | |
#1 - - Åsas formaliteter:

Liten balkong är trist. I nya lägenheten är balkongen mindre än där vi bor nu. Hoppas att vi får plats med vår cafégrupp där.

Måla bambugardinerna vita låter som en bra idé tycker jag. Bra att inte blanda in för många färger!

Kram Åsa

#2 - - Sandra:

Jag kan förstå att det är jobbigt att balkongen är liten. Är iallafall lite avunsjuk att ni har en :) Här får vi slåss om den lilla gräsplätten som finns för alla i kvarteret. Kram Sandra

#3 - - Fröken Fräken:

Jag har faktiskt en hyfsat stor balkong men har lite av samma problem, det är svårt att få till den bra. Betonggolv som jag skulle vilja ha något annat på, men sådan där grön matta känns inte rätt (skulle skära sig hemskt mot den gröna färgen på huset). Finns ju i bla grått också, men jag vet inte.. träplattor, mnjae... Nu riktar jag in mig på att försöka hitta ett balkongbord. Största problemet är att balkongen vetter åt fel håll, solmässigt sett alltså.



Jaså, det svoschas och svischas iväg till tygaffär för sänggavel - det här låter som ett spännande projekt?? Såklart att man inte kan köpa något FÄRDIGT, vare sig det rör om en hylla eller sänggavel, då går man ju miste om det roligaste, pysslandet! Någon gång har jag sträckt mig till att köpa färdigsydda gardiner, men det har värkt inom mig!!



Hallbordet blev billigt för att de glömt att prismärka det på Röda korset, och då lät kvinnan i kassan mig få det extra billigt för att "hämnas" mot prismärkarna.. märkligt, men bra för mig..



Tack för rådet om doftrankan, vi får se hur det här går... Nu står den i full blom, i ett ganska soligt fönster.

#4 - - Monkan:

Gjort några hole in one ännu? :-) Men är det bambun som ger minigolfkänsla??? Är det inte mattan då? Kanske måla den brun, bränt gräs! Nä, men trätrall kanske?



Balkonbord, kan ni inte ha sånt där som man hänger på räcket och fäller ihop? Inte för violen då, men för fikat :-) Lyllos er som har balkong!

#5 - - Emma:

Ja det är ett dilemma det där med små balkonger=/Tycker det låter som en bra idé att måla bambugardinerna vita...hoppas ni får till "det"=)Ha det bra,kram emmsan

#6 - - Iris:

hmm.. ja det kanske inte är så kul med en minigolfbana på balkonen.. men om man bytar ut mattan så borde det nog försvinna. Om du ändå vill ha grönt (vilket jag förstår, mysigt med gräskänsla) så finns det väl nån matta som ser mer ut som gräs. jag har för mig att jag till och med sett en plastgräsmatta med blommor.. Minns inte riktigt var dock, men jag kan kolla upp det :)



Ha det bra!

#7 - - Livet i byn:

Det där såg himla mysigt ut. Jag hoppas värmen kommer även här i norr som det är nu finns det två väder här i ödemarken och det är regn eller blåst!!



~Livet i byn

#8 - - Johanna:

Det som man ser på bilderna ser mysigt ut i alla fall! Ha en bra dag! Kram

#9 - - Vit Choklad:

Trist med liten balkong, men bättre än ingen iaf! Måste vara mysigt atta ett glas vin där på sommaren! Ha en fin dag, kram!

#10 - - jessica:

Ja man får göra det bästa av det :)) ser jättefint ut!!



Ha en bra vecka!

#11 - - jessica:

Ja man får göra det bästa av det :)) ser jättefint ut!!



Ha en bra vecka!

#12 - - Johanna:

Ser mysigt ut ändå tycker jag!

Ha en bra vecka, Kram!

#13 - - Sandra:

Vad roligt att du röstade! Glöm inte bort att tävla imorgon. Kram Sandra

#14 - - M:

Finns andra färger på mattor som är anpassade till ex. balkong. Färger som ljusgrå, blå och mörkgrå/svårt. Jag köpte vår i en vanlig matt o golv affär.

Upp