Porslinsblommor igen



Hoppas jag inte tråkar ut er med mina blomsterbilder! Här kommer i alla fall hursomhelst ännu en bild på en av mina blommande porslinsblommor. :)

Det är första gången denna blommar och den luktar faktiskt ganska gott. Lite lagom sött och inte så mycket som tantparfym som vissa andra porslinsblommor.

Vi får se hur mycket bloggande jag hinner med i helgen. Det är ett ganska fullspäckat veckslut för min del. Jag passar för säkerhets skull på att önska er alla en trevlig helg!
Krukväxter | |
#1 - - Fröken Fräken:

Jag veeet! Nu har jag ju bara tre dagar ledigt kvar, huuur ska jag hinna allt jag vill göra?!?

Jag fick vad jag trodde var en porslinsblomma av de gamla kollegorna. Det visade sig dock vara en doftranka. Har du några tips på hur jag ska hålla liv i den så länge som möjligt?..

#2 - - Sandra:

Ha en trevlig helg! Kram Sandra

#3 - - jessica:

Dom är så fina och luktar så gott :)) Klistret får man på köpet..haha

Trevlig helg!

#4 - - Millan:

Hoya är en underbar blomma och tålig vilket passar bra hemma hos mej eftersom jag i perioder glömmer bort att de kanske vill ha vatten.

Trevlig helg på dej med!

#5 - - MO:

Blommor kan man inte se för mycket av...jättefint. Trevlig helg

#6 - - Margareta:

Vackra vita blommor, vet du vilken sort det är?

Trevlig pingsthelg

#7 - - Jennie:

Så fina bilder.

Och vilken fin tapet i er hall.

Ha en toppenhelg!

#8 - - Anna:

Jättevacker blomma! Är den svårskött? Hoppas du har en bra helg! Kram Anna

#9 - - Iris:

Vilka vackra blommor. jag har aldrig sett sånna innan, men jag förstår varför den heter som den gör :)

#10 - - ikah:

Vilken tjusig thompsonii! Själv får jag inte min yngliga lilla stickling, (som från början var 4) att växa en milimeter. Lite avundsjuk blir jag! :)

Upp