Soffhörnan




Jag har inte tidigare visat upp vår soffhörna faktiskt. Denna hörna blev "färdig" i helgen. Tygtavlan är ny i ett tyg från Ahlmedals som jag glömt namnet på. Puffen som skymtar till höger är en present som Älsklingen fått. Annars är faktiskt det mesta från IKEA ser jag när jag tittar på bilden.

I en lägenhet med snedtak och många vinklar så blir det många hörn som är lite svåra att ytnyttja. Vi precis ställt dit detta sidobord i vardagsrummet. Det är mitt gamla matbord, ett vitmålat Ingo med numera avsågade ben. Det stod ändå bara och tog plats i källaren så det var ju lika bra att ge det en ny funktion. Nu får det istället bli en plats för fina saker och böcker. Så nu har jag ytterligare ett skäl att köpa Tricia Guilds nya bok Inred med blommor. :)
Vindsvåningen | |
#1 - - Malin:

Svar: Njae....jag gillar inte den röda tegeln där. Det förstör helheten lite tycker jag:P Hade det varit fin gammal röd tegel hade det varit en annan sak, men det är vanlig 70 tals tegel:P Kram

#2 - - Fröken Fräken:

Jäsikens, den där mattan har ju JAG funderat på!!

i får leta vidare efter de rätta vita tygerna då... håll ut, var tapper!! ;-)Har köpt en gammaldags spetsgardin idag som jag funderar på till sovrummet. Då blir det vitt på vitt. Jag provade med mörka panelgardiner till sovrummet, för att stänga ut tidigt solljus, men det blev så deppigt mörkt. Jag får väckas halv fem istället...



Loppis är beroendeframkallande!!

#3 - - Sandra:

Vad fint ni har det och vilket läckert tyg! Kram Sandra

#4 - - Livet i byn:

Superfint och fräsht!



~Livet i byn

#5 - - anna.a:

vad fint ni har det!!

#6 - - Fröken Fräken:

Nu har jag grubblat på detta med era ljusproblem!! Går det inte att fästa en mörkläggningsrullgardin upptill i takfönstret och sedan fäster man den i krokar i nedkant när den dras ned för att förhindra att den "faller" ut i luften??



Eller så kan man göra som grannen till en jag känner; tejpa fast svarta sopsäckar över samtliga fönster i lägenheten, och ha det så hela året om...

#7 - - Monkan:

Försökte lägga in det här igår, funkade inte! Nytt försök...



Såg (hos Fröken Fräken tror jag) att du gillade att vakna tidigt med solen rakt i ögonen ;-) Sova med ögonmask kanske...? Nä, låter inte kul. Men går det kanske att spänna upp mörkläggande tyg på en ram och sätta fast med några krokar? Eller är fönstret för högt upp kanske? Man måste ju kunna ta bort/sätta dit "gardinen" varje morron/kväll utan att behöva klättra och riskera livet...



Jag har för mig jag har nåt tidningsklipp "nånstans" om att täcka för fönster i snedtak, men var?!



Mycket snygg tygtavla! Älskar tyg :-) Bra jobbat att återanvända gammalt matbord, helt rätt. (Hos mig har ett gamalt tv-bord blivit extrahyllor i städskåpet).

#8 - - Anna:

Vilken härlig soffhörna ni har! Mattan var riktigt snygg! Och tygtavlan och... Ja, allt är riktigt stilfullt :-) Kram Anna

#9 - - Elina:

så fint! blev kär i brickan, fruktskålen, ängeln i krukan, sidebordet och sofforna.. supersnyggt!

#10 - - Lauritsmolly:

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

Upp