Ännu ett hjärtpyssel

Ni som föjler min blogg vet nog att jag är lite svag för hjärtan. Och här kommer mitt senaste alster som är framknådat av självtorkande lera (tack för tipsen Pysselpralinen!). Jag försökte faktiskt göra andra former så som kronor och blad, men det var hjärtana jag blev mest nöjd med! :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska använda hjärtana till, jag gjorde ju inte bara ett. Ett fick i alla fall vit färg och guldprickar och pryder nu krukan med hjärtan på tråd. Nu är den krukan dubbelpyntad, för ståltrådskronan jag gjort tidigare får sitta kvar! :)



Uppdatering 080921 kl 23.25: Jag glömde skriva att leran är inköpt på den lokala pysselbutiken här i Umeå. Men jag kan trösta er med att Panduro oxå har sådan lera. Leran finns i olika färger och jag använde "vit", med den är egentligen ljust grå.
Lera | |
#1 - - Ellan:

Åh, så fint! Jag har varit ute efter "hjärtepyssel", men varför köpa när man kan göra själv:)? Den passade till blomman och krukan. Jättesnyggt!

/E

#2 - - Ulli:

Vad fint! Vad pysslig du är. Passar perfekt till krukan. Jag är svag för hjärtan. Tänk om jag skulle försöka mig på något sådant.....



Ha det så gott!

Kram Ulli

#3 - - vaniljeva.blogg.se:

Har du gjort dom själv? jättefina!

#4 - - Annica:

Jättesött hjärta! Hjärtan passar ju så bra som dekoration på det mesta!



Kram Annica

#5 - - jenny:

åh så fin den var!!! duktig du är:-) helheten blev jättebra. Får komma ihåg den där leran & testa själv:-) Kram/jenny

#6 - - Jill:

Hej!



Jag har följt din blogg ett tag, men ännu inte lämnat någon hälsning efter mig. Hopplösa jag...



Hur som helst, tänkte nu att jag skulle lämna ett litet spår efter mig.



Jättefint hjärta du har gjort! Planerar själv lite fix och trix med sådan lera. Måste bara ta mig ner till Panduro för inköp. Hoppas jag lyckas lika bra som du har gjort med ditt hjärta!



Ha det bra!

//Jill.

#7 - - Livet i byn:

Så gulligt det blev med hjärtat där på krukan.



~Livet i byn

#8 - - Designtjejen:

MEN GUD SÅ BRA!!!! Det där måste jag göra!!! Självtorkande lera!! Så käckt! Vart köpte du det? Panduro?

Kramis

#9 - - Claddes heminredning:

Jättefint ju! Om du inte vet vad du ska göra med dem så kan du ju spara dem och ge bort dem vid speciella tillfällen =) Som en present.

Annars får du gärna skicka en till mig =p

#10 - - Mallaco:

Woho, vad fint!

NU vet jag vad jag ska köpa nästa gång jag springer förbi Panduro!! Lera here i come!!=)

#11 - - Evelyn, i hemmet:

Åh, så vackert.. Det är avkopplande att pyssla!

Kram, kram!

#12 - - dahlarna:

Så FINT det blev! Jag skulle också vilja ha tid att pyssla! Hoppas att din helg ahr varit toppen! KRAMISAR!

#13 - - MO:

Jamen så fint det blev, piffar ju verkligen till krukan....kul med sånt man kan pyssla med själv. Var har du köpt sådan lera..om man får fråga?? Jättefint i alla fall, ha en skön söndag, kram

#14 - - Josefine:

fint :)

#15 - - pysselpralinen:

Snyggt! Passar ju jättebra på krukan och när det dessutom är prickigt och i hjärtform faller jag ju pladask.

Visst är det härligt att man kan inspirera varandra. =)

Den här helgen har det inte blivit nåt pysslat men ett litet second hand fynd hann jag med före min fest igår. Idag är huvudet tungt och soffan drar mig till sig...=)

Dock blev jag sugen nu på att plocka fram leran igen och skapa något...



Ha en skön söndag!

#16 - - Josefin:

åh va fint, jätte sött med kronan i blomman också :)

#17 - - Linda:

Så fint! Är själv knäsvag för hjärtan ;-)

Men du! Tack så mycket för utmärkelsen, det hade jag helt missat! Du är go du!:-)



Kram

#18 - - Helen:

Jättefint hjärta! VAd sugen jag blir på att moddellera.

#19 - - Axelina:

Gillar blompinnen! Man blir väldigt pysselsugen av din blogg:)

#20 - - Zassi - Sara:

Nämen vad fint!! Åh en sån lera skulle nog passa mig :)

Ser att du gjort superfint och fräscht här :)

Kramiz

#21 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vad snyggt det blev! Märks att du har pysselgenen :) Kram Sandra

#22 - - Annika:

Det var snyggt med dubbelpyntning!

Kramar Annika

#23 - - Minigrisen:

Vad snyggt det var. Jag får nog bege mig till Panduro o titta lite närmare på detta!

#24 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Åh vilket bra tips!! Jag är riktigt sugen på att pyssla och det där ska jag nog ta och göra. Jag är också lite svag för hjärtan. Så fint ditt blev! Ha en bra dag! KRAMAR!

#25 - - Katja:

Jättefint :)

#26 - - Petra:

Åh, så sött!

#27 - - Hanna:

Jättefint!

#28 - - Fröken Fräken:

Åh, så pyssligt! Jag gjorde hjärtan i trolldeg i parti och minut ett tag, men kom aldrig på vad jag skulle ha dem till sedan... men det var roligt att göra dem!

Ja, jag tycker att om du ska trycka något på kuddar, så kör definitivt på Pyssla mera-temat. Jag känner att jag vill fortfarande ha tag i schablonbokstäver, men det verkar då helt omöjligt. Har nu även varit på Panduro men det fanns bara i "gulliga" typsnitt (och inte var det någon rea i butiken!). Så snart får jag skriva ut och göra egna men det är sådant skärande och grejande att göra det att jag hellre vill ha färdigköpt (otroligt nog!!)



Nu är jag mycket nöjd med städskåpet! Eftersom det ligger direkt på höger sida när man kommer in i min lägenhet så är det ju lätt hänt att man bjuder in allt främmande på visning i det piffade städskåpet.. vare sig de gillar det eller inte!



Jamen så bra, då litar jag på att du gör en uttömmande tyggranskning i Thailand. Det är bara att ställa in strandbesök och utflykter, nu ska här tygas!! ;-)

#29 - - MO:

Tack för svar...o nu blev det ju ännu finare (om möjligt)...Ska se om jag kan hitta sådan lera, kram

#30 - - Jenny:

Vilken mysig blogg, hittade hit via en annan blogg. Kommer absolut tillbaka :-) Kram Jenny

#31 - - Camilla:

Oj ett sånt snyggt hjärta, krukan blev ju supersöt med den ju! Är oxå svag för hjärtan, men vem är inte det egentligen? :D Du kanske kan hänga restrerande i julgranen till julen?! Ha det fint tjejen!

#32 - - Alina:

Har du träffat någon kändis på sistone? Berätta gärna vart! Ha det bra! Kramar

#33 - - N:

Gud vad fint!! Verkligen jättefint

#34 - - Anna:

Oh så fina :D

#35 - - Mrs. b:

Va fint du gjort!

Tack för titten hos mig - då hittade jag ju hit in till dig! Vilka fina bilder du visar hemifrån er! Nu har jag lagt till dig på bloggkoll så att jag inte missar nåt! :-)

#36 - - Kattis:

Så himla vackert!!! Vilket jättefint hjärta! Blir sugen på att göra något liknande...

Upp