Utmaning: Fem saker



Jag har blivit utmanad av Fröken Fräken!

Fem saker i min frys

* Blåbär
* Älgkött i olika former
* Svamp
* Broccoli
* Nybakad kaka

Fem saker i min garderob (ja, det är ju en klädkammare, men...)

* Jeans
* Linnen i massor
* Klänningar
* Skor
* Ofta en katt tyvärr

Fem saker i min bil (ja, det är ju inte min bil, men...)

* Sambons jaktgrejor
* Våra fiskespön och -lådor
* Godispapper
* Sambons svettiga fotbollsgrejor
* Tomma vattenflaskor

Fem saker i min handväska

* Plånbok
* Mobiltelefon
* Kalender
* Passet (Ja, jag har ju körkortet som Id nu. Men passet ligger ändå kvar!)
* Tuggummi

Jag skickar vidare utmaningen till alla som vill anta den!
Personligt | |
#1 - - pysselpralinen:

Jag kommer ju liksom bli ganska tvungen att köpa den där boken, det vet jag ju. Och mest för bilderna, även om jag älskar att baka. Jag köpte hennes "guldkant på vardagen" för inte så länge sen och den är precis lika underbar den! Färsprakande och ljuvlig. =) Jag gissar att många redan har hunnit köpa den "gamla" boken för länge sen, men med en studentekonomi som jag haft de senaste åren funkade det inte riktigt att köpa allt man ville.



Så du har en "walk in closet" du...hm, nu är det ingen idé att ens försöka stå emot avundsjukan. Det låter lyxigt! Och särskilt att det är en katt i den. I min lägenhet bor det ingen katt tyvärr och det beror mest på att lyan är för liten, det skulle va synd om katten. Men när lyan förvandlas till ett hus, då hoppas jag på både katt, klädkammare och varför inte en liten trevlig kammarjungfru också, när man ändå är i farten! =)



Trevligt med en utmaning också, den måste jag nog anta.

#2 - - Camilla:

Tjopp! nu vet vi massor om dig ju, allt viktigt man behöver äga hittar man ju i en tjejs handväska, eller? hehe. Kul utmaning!

#3 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Kul att få veta lite mer om dig! Kram

#4 - - Camilla S:

Hej hej! Vilken trevlig blogg du har!! Måste bara fråga vad det är för skål som står i kontorsdelen som jag såg på bilden från 6/7?? Mvh Camilla S

#5 - - Maria:

Hej, efter många om och men hitade jag till dig!



Är en "tummenmitt ihanden" när det gäller datorer och har ett minne som inte förtjänar kallas för minne.



Hursom, du var inne hos mig och nu har jag kikat runt hos dig, och jag konstaterar att här finns massor av inspiration att hämta;-) Tack!



kramar Maria

#6 - - dahlarna:

Vad kul att läsa lite mer om dig!! Hoppas att du har haft en bra dag!

KRAM!

#7 - - Jessica:

alltid kul att läsa om en bakom bloggen :)

#8 - - Sofie:

Vilken kul lista :) Hihi, gulligt med katten i garderoben...! Vilka fina bilder från vardgasrummet i inlägget innan! Kram, Sofie

#9 - - Astronauten:

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

#10 - - Fröken Fräken:

Det är roligt att höra var folk har i sina gömmor :-)



Vad står på? Har det inhandlats tyg och det bara pratas om det men visas inte upp!? Skandal..! Fast å andra sidan har jag inte lyckats få upp någon bild på min soffa heller. Men vädret är emot mig! Och tiden! Ja, nästan hela universum...



Man har ju varit i Daaaaalarna! Och vilken tjohejans butik man sprang på under en spankuleringstur på eftermiddagen. Masssssor av tyger, särskilt härliga randiga, bland annat från Himla. Åh, vad jag ville ha.... men då inträffade paralyseringsläget och jag kunde inte bestämma mig för vilket jag tyckte var finast, så det blev bara ett par tre stuvar. Så här i efterhand står det ju helt klart att jag skulle ha köt det smalt vittoch rosarandiga. Varför förstod jag inte det??



Betongljusstakarna har jag varit på jakt efter så länge innan jag hittade dem på loppisar, jag hade ju aldrig tillfälle att köpa dem då de fanns på IKEA. Nu har jag ett X och ett A men jag vill ha W och O också. Blir ett uppdrag för nästa fyndmarknad i Arcus.

Kanske det blir betongbehandling av Lotusfatat.. urnan som jag målade så har ju herr Fräken nedrigt dragit ner i golvet så att det gick i hundra bitar...

#11 - - Anna:

Hej.. Tog din utmaning. Älskar sådana:)

#12 - - Pysselprinsessan:

Camilla S: Om du menar skålen som står på skåpet bredvid olivträdet så är det en skål som sambons faster tillverkat. (Samma som gjort ljusstakarna på köksbordet.) Vi har en matchande mindre skål oxå.



♥ Kramar Pysselprinsessan ♥

Upp