Något vitt och något rosa

När det gäller inredning så är det framför allt vitt och grönt som gäller för mig, men i övrigt så gillar jag verkligen rosa! Så älsklingen prickade alldeles rätt när han överraskade mig i fredags. Han ville fira att jag klarat körkortet och överraskade mig med kinamat, blommor och ett paket! :)

Vita blommor fick jag! Å vad skymtar i bakgrunden?



Joo....



Leilas bakbok A Piece Of Cake!!! Wohoo! Helt underbara bilder! Å massor med gott! Ska man beskriva denna bok med en färg, så är det definitivt rosa! :) Nu ska här bakas!
Mat och bakning | |
#1 - - Designtjejen:

Åhhh vad kul att du har fått den!! Visst är den underbar!? Jaaa.. det är Blueberry Cheesecake från boken. Den var väldigt lätt att göra och den blev ju faktiskt som den såg ut i boken (det händer inte alltid.. tihi)

Kramis

#2 - - Evelyn, i hemmet:

Vad kul! Det var verkligen en fin present :)

Kram, kram!

#3 - - Anna:

Vilken gullig sambo du verkar ha! :-) Jag kan bara tänka mig vilka härligt frestande bilder som finns i den boken...



Kram Anna

#4 - - Helen:

Vilka fina gåvor så fått! Jag är supersugen att köpa Leilas bok, kanske jag ska önska den av tomten!?

#5 - - pysselpralinen:

Det var en gullig sambo.

Och ganska smart också. Gissar att han får njuta av bakelserna lika mycket som du.=)



Du verkar väldigt gullig du också som skickar en utmärkelse till mig, jag som är så ny och förvirrad i den här fantastiskt fina bloggvärlden där man omger sig med riktiga pyssel- och inredningsproffs! Jag blev väldigt glad ska du veta.

Var det bra recept? Jag gillar Leila helt och hållet, hennes färgsprakande kök och sköna stil inspirerar mig väldigt mycket. Jag är nog inte lika färgstark själv och tror att jag trivs bättre med en lite mer vit inredning, men jag blir glad av rosa,turkos och prickigt!

Trevlig söndagafton!

Själv har jag lovat mig själv att äntligen börja måla lilla hallen. Det behövs!

#6 - - Josefin:

vilka underbara presenter!

blommorna var jätte fina :)

#7 - - Emma:

Vad gulligt, perfekta presenter=) Grattulerar till körkortet=) Ha det bra, kram emmsan

#8 - - Fröken Fräken:

TACK för mailet! Då tror jag att vi båda vet hur det känns, och hur man försöker gå vidare, men att det ibland känns både tufft och orättvist. Idag har dock varit en bra dag, med utflykt till IKEA (det kan jag verkligen gräma mig över på kanske ett konstigt sätt, att mamma aldrig fick se ett IKEA-varuhus i närheten, hon var verkligen en IKEA-fantast och att bara kunna åka till det i SUndsvall då...!)

Herr Fräken har varit behjälplig med montering av Karlstadsoffan, ja min del bestod mest i att klä dynor och skruva fast benen snett. Nu är det provsittning som gäller!!



Jag köpte just denna bakbok till pappa så att han kunde baka åt mig - han kom faktiskt med någon kaka igår, men den var kanske lite mäktig. Jag blev mest inspirerad av många fina bilder! Fast riva ur dem innan man ger bort boken känns ju som ett sabla oskick!



Hur gick pysslandet?? Några tygfynd? Jag tyckte att jag behärskade mig ordentligt som bara köpte tre olika tyger, men som väntat fanns ju inte de nya färgerna av Stockholm inne. Men Gunilla, som inköptes, var allt bra stilig. Lite Josef Frank på något sätt.



Åh, tack för utmärkelsen - du vet väl att den ges tillbaka med fart? ;-) Och sådan typ av "terrorism" tycker jag ska främjas!!

#9 - - Fröken Fräken:

Ja, suck.... gissa om publiceringen krånglar?? radera lite av mig gärna...

#10 - - Monkan:

Här fotas det friskt, kan det vara nya kameran kanske :-) Blommor och present, en sån snäll sambo! Hihi, jag råkade skriva samgo först, det passade ju faktiskt bra, go sambo :-)



Nya telefonen var fin. Jag har också en sån (men din ser fräschare ut), min funkar men ändå inte... Dvs de jag pratar med klagar på att det låter illa så telefonen har åkt in i ett skåp.

#11 - - Emma:

Åh! Den boken har jag velat ha hur länge som helst! Lyllo dig! Den får väl hamna på önskelistan...

#12 - - jenny:

åh vilken gullig sambo du har:-) han verkar veta vad du tycker om också. Kram/jenny

#13 - - ingegerd:

vilka fina presenter!!och jag säger bara pice of cake är toppen!!har den själv!!fin blogg du har!

#14 - - Johanna:

vad gulligt av sambon! Är jättefina!



Hoppas du får en bra vecka, kram Johanna

Upp